اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ معاون سازمان توسعه تجارت ایران:

60 درصد ارز کشور از صادرات غیرنفتی تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از ارز مورد نیاز کشور از محل صادرات غیرنفتی تأمین می‌شود، گفت: این آمار نسبت به صادرات غیر‌نفتی ما در زمان پیروزی انقلاب قابل توجه است.

60 درصد ارز کشور از صادرات غیرنفتی تأمین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کیومرث فتح‌الله ‌کرمانشاهی در همایش روز صادرات در کرمان اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته حدود 30 میلیارد دلار در کشور صادرات داشتیم که 27 میلیارد دلار آن مربوط به بخش‌های صنعت، معدن و گردشگری و مابقی آن به خدمات فنی و مهندسی است.
وی بیان کرد: میزان واردات به کشور نیز در هشت ماه گذشته 40 میلیارد دلار بوده است.
کرمانشاهی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بیش از 60 درصد از ارز مورد نیاز کشور از محل صادرات غیرنفتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: این آمار نسبت به صادرات غیر‌نفتی ما در زمان پیروزی انقلاب، قابل توجه است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 26.5 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در بخش‌های میعانات، خدمات فنی و مهندسی و گردشگری داشتیم.
کرمانشاهی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب خودکفایی و جایگزینی صادرات غیرنفتی و توسعه آن‌ها با شعار "صادرات پایدار، محور توسعه" مورد نظر بوده و در حال حاضر نیز هیچ راهی برای پیشرفت به به غیر از توسعه صادرات غیر‌نفتی نداریم.
وی با اشاره به اینکه صادرات فرابخشی و فرادستگاهی است، گفت: 32 دستگاه در واردات نقش دارند که به زودی سند راهبردی واردات توسط بخش خصوصی برای کشور تدوین می‌شود.
کرمانشاهی با تأکید بر اینکه صادرات باید دغدغه همه بخش‌های اقتصادی کشور اعم از دولتی، خصوصی و تعاونی‌ها شود، افزود: موضوع صادرات باید اولویت اصلی و دغدغه جدی تمام بانک‌ها باشد.
وی بر تعامل و همکاری همه بخش‌های اقتصادی کشور برای رسیدن به اهداف نظام تأکید و تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور و وجود تحریم‌ها از سوی دشمنان، باید بپذیریم که تعامل بهتر از تقابل است.
وی عنوان کرد: باید در زمینه صادرات حداقل بروکراسی و نهایت تسهیلات را برای صادرکنندگان در نظر بگیریم و حمایت از صادرکنندگان را بر اساس ارزش افزوده کالاهای صادراتی خود انجام دهیم.
کرمانشاهی افزود: معتقدیم که تولیدات مس و مس کاتد را در ابتدا به تولیدات پایین دستی بدهیم و سپس برای صادرات این محصول برنامه‌ریزی کنیم.
وی بر توجه به فناوری و روش‌های جدید تولید تأکید و بیان کرد: امیدواریم با بحث تجاری‌سازی بتوانیم شاهد رشد صادرات و خدمات باشیم.
کرمانشاهی همچنین با اشاره به ایجاد شرکت مدیریت صادرات با عنوان یک برند و نام تجاری مشخص با توانمندسازی تشکل‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در شرایط بحران اقتصادی دنیا اگر شرکت‌ها به طور یک مجموعه مشخص وارد بازار نشوند نمی‌توانند موفق عمل کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول