فرهاد منتصر کوهساری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی به ساخت 5 کیلومتر موجشکن در این بندر اشاره کرد و اظهار داشت: زیباسازی و ایمنیسازی موجشکنها در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ایمنسازی 600 متر از موجشکن شرقی بندر انزلی انجام شده است، افزود: قرارداد 450 هزار مترمکعب لایروبی بندر انزلی منعقد شده است و تا پایان هفته جاری لایروبی آن آغاز میشود.
منتصر کوهساری ساخت اسکله در بندر انزلی را یکی از برنامههای بنادر و دریانوردی گیلان برشمرد و تصریح کرد: ساخت اسکله مسافری با انتخاب پیمانکار در بندر انزلی آغاز شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از مناقصه ساخت 5 پست اسکله در بندر انزلی خبر داد و بیان داشت: دو پست اسکله سوختی است و 3 پست اسکله دیگر برای کالاهای عمومی مورد استفاده قرار میگیرد.
وی مبلغ مناقصه ساخت 5 پست اسکله بندر انزلی را 53 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: مناقصه ساخت اسکلههای مذکور تا 3 ماه آینده انجام میشود.
منتصر کوهساری مبلغ مناقصه اسکله مسافری بندر انزلی را 1.5 میلیارد تومان خواند و یادآور شد: 30 میلیارد تومان در بحث محوطهسازی بندر انزلی قرارداد منعقد شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اعتبار پروژه موجشکن بندر انزلی را 55 میلیارد تومان ذکر کرد و اذعان داشت: پیشبینی میشود هزینه ساخت این طرح به 70 میلیارد تومان افزایش یابد.
وی، بندر انزلی را در بحث تخلیه و بارگیری کالا امن توصیف کرد و افزود: امسال کاهش چشمگیری در بحث لایروبی بندر اتفاق افتاده است.
منتصر کوهساری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر انزلی لایروبی نداشتیم، تصریح کرد: از امروز یک کشتی لایروب به صورت آزمایشی در بندر آغاز بهکار کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به تعطیلی 80 روز بندر انزلی در سالهای گذشته به دلیل موج، باد و طوفان اشاره کرد و گفت: تعطیلی سالانه بندر در حال حاضر به 10 روز در سال رسیده که در مواقع بحرانی اتفاق میافتد و این امر اجتنابناپذیر است.
وی فعالیتهای انجام شده در بندر انزلی را در تاریخ گیلان بینظیر و بزرگ نامید و ابراز داشت: تاثیر و رونق فعالیتهای انجام شده در بندر انزلی در مدت 4 سال آینده در اقتصاد استان مشاهده میشود.
منتصر کوهساری از پهلوگیری کشتی با ظرفیت 2 هزار و 200 تن در بندر آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: لایروبی این بندر انجام شده ضمن اینکه 2 کیلومتر موجشکن در بندر آستارا ساخته شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی بندر آستارا، متذکر شد: سیستم های نرمافزاری این بندر در حال نصب است.
وی انجام عملیات تخلیه و بارگیری در بندر آستارا را از ابتدای اسفند ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: لایروبی بندر آستارا در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال انجام است و مشکلی در اینباره وجود ندارد.
منتصر کوهساری با اشاره به کاهش 70 سانتیمتری سطح آب دریای خزر در سال جاری، بیان داشت: این امر مقداری برآورد لایروبی ما را تغییر داده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان احداث بندر چمخاله را یکی دیگر از طرحهای اجرایی این استان نامید و گفت: مزایده احداث بندر چمخاله انجام شده و یک شرکت خصوصی انجام آن را به عهده گرفته است و با ارائه تضمینهای مورد نظر کلنگ احداث بندر چمخاله لنگرود به زمین زده میشود.
وی گسترش بندر کیاشهر را از جمله برنامههای بنادر و دریانوردی گیلان برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر حصارکشی محل مورد نظر در حال انجام است و با جابهجایی شیلات و ماهیان خاویاری، این بندر در قالب قرارداد بلند مدت 30 ساله به بخش خصوصی واگذار میشود.
منتصر کوهساری بنادر کوچک گیلان را بازوان بندر مادر انزلی ذکر کرد و ابراز داشت: احداث بندر در شهرهای کوچک موجب رونق اقتصاد این مناطق میشود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به بحث ترانزیت کالا از بندر انزلی اشاره کرد و اظهار داشت: ترانزیت کالا با دو محور ترانزیت خودرو و سوخت از بندر انزلی انجام میشود.
وی ادامه داد: ترانزیت خودرو از کشورهای عربی به بندرعباس و به بندر انزلی صورت میگیرد و به مقصد روسیه و قزاقستان بارگیری و حمل میشود.
منتصر کوهساری به حدود 10 هزار ترانزیت خودرو از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر انزلی اشاره کرد و افزود: ترانزیت این تعداد خودرو رشد یکهزار درصدی را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان سوخت را محور دوم ترانزیت کالا از بندر انزلی دانست و ابراز داشت: سوخت از کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکمنستان از طریق بندر انزلی به کشور عراق ترانزیت میشود که شامل بنزین، گازوئیل، مازت و نفت سفید است.
وی سوخت و خودرو را دو محور اصلی ترانزیت کالا از بندر انزلی عنوان کرد و افزود: ظرفیت ترانزیت هر دو کالا را میتوان افزایش داد.
منتصر کوهساری با اشاره به اینکه بازار ترانزیت کالا در کشورهای دو طرف بندر انزلی وجود دارد، اذعان داشت: ترانزیت کالا میتواند درآمد و رونق خوبی برای استان گیلان، بندر و دیگر سازمانهای ذیربط داشته باشد.
انتهای پیام/ص10
اخبار مرتبط
-
هدفگذاری ایران برای ترانزیت 30 میلیون تن کالا در سال
-
آمادگی ایران برای توسعه ترانزیت در منطقه اکو
-
کنفرانس توسعه ترانزیت و لجستیک در منطقه اکو آغاز به کار کرد
-
نقش بندرعباس در ترانزیت کالاهای تاجیکستانیها
-
برگزاری کنفرانس بینالمللی توسعه ترانزیت و لجستیک در بندرعباس
-
وجود 100 کیلومتر جاده ترانزیتی در محور سوادکوه
-
کمربندی ترانزیتی بیلهسوار نیاز به تعریض دارد
-
ترانزیت کالا در کردستان 130 درصد افزایش یافت
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.