اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری طرح استخراج نفت از چاه‌های آذر و چنگوله مهران:

30 هزار بشکه نفت در مهران استخراج می‌شود

خبرگزاری فارس: مجری طرح استخراج نفت از چاه‌های آذر و چنگوله مهران گفت: در مرحله نخست 30 هزار بشکه نفت در مهران استخراج می‌شود.

30 هزار بشکه نفت در مهران استخراج می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حمید کریمی ظهر امروز در جریان دیدار نماینده ولی فقیه از میادین چاه‌های نفت آذر و چنگوله مهران اظهار کرد: در مرحله دوم نیز در مجموع 65 هزار بشکه نفت در میادین آذر مهران استخراج می‌شود و در مجموع از هر دو میدان آذر و چنگوله 130 هزار بشکه نفت استخراج می‌شود.
وی افزود: در حوزه میادین آذر و چنگوله که دو میدان تحت توسعه شرکت ملی نفت هستند دارای 6.1 میلیارد بشکه ذخیره نفت است.
وی ادامه داد: 2.5 میلیارد بشکه از میدان آذر و 3.6 میلیارد بشکه از چنگوله باید نفت استخراج شود که مجموع ذخایر این دو میدان 6.1 میلیارد بشکه نفت است.
این مسئول اضافه کرد: در برداشت اولیه 400 میلیون بشکه از میدان آذر و 500 میلیون بشکه از میدان چنگوله یعنی در مجموع 900 میلیون بشکه قابل استحصال است.
کریمی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در میدان آذر روزانه تا 65 هزار بشکه نفت استخراج و در میدان چنگوله نیز تا 65 هزار بشکه نفت استخراج که در مجموع 130 هزار بشکه نفت خام در استان ایلام استحصال می‌شود.
مجری طرح استخراج نفت از چاه‌های آذر و چنگوله مهران گفت: با توجه به گازی که همراه نفت وجود دارد در میدان آذر و چنگوله 250 میلیون فوت‌مکعب گاز از این دو میدان استحصال می‌شود.
وی ادامه داد: این خوراک نیز از طریق خط لوله‌هایی جداگانه به سمت دیگر واحدهای بهره‌برداری در دهلران و چشمه‌خوش که هم‌اکنون میادین فعال استان ایلام هستند، هدایت می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: افزون بر این، نفت و گاز استحصال شده این میادین یا به سمت واحد شماره سه اهواز ‌یا به سمت صادرات بارگیری می‌شود.
کریمی تصریح کرد: در استان ایلام اکنون بالغ بر 120 هزار بشکه تولید نفت خام در میادین دهلران وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود با اتمام این طرح بالغ 250 هزار بشکه در داخل استان ایلام تولید نفت خواهیم داشته باشیم.
مجری طرح استخراج نفت از چاه‌های آذر و چنگوله مهران گفت: تاکنون 70 درصد از عملیات اجرایی زیرساختی جاده دسترسی و مقرهای استقرار دکل پایان یافته است.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری عملیات کل پروژه راهسازی و آسفالت مسیرهای ارتباطی میادین آذر و چنگوله مهران به اتمام می‌رسد.
این مسئول اضافه کرد: 270 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات گازرسانی برای تامین 27 مگاوات برق میادین از شهرستان دهلران در مدت 18 ماه اختصاص یافته است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول