اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه ۲۵ درصد از منابع نفت و گاز کشور را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افزایش چند برابری خدمات دولت در این استان نسبت به خدمات دولت‌های گذشته خبر داد و گفت: این استان هم‌ اکنون 10 درصد منابع آب ایران و 25 درصد نفت و گاز کشور را در اختیار دارد.

کهگیلویه ۲۵ درصد از منابع نفت و گاز کشور را در اختیار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد شامگاه چهارشنبه در نشست رئیس‌جمهور با جمعی از ایثارگران، روحانیون، مدیران و تولیدکنندگان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در عرصه‌های مختلف است که می‌توان به وسیله آن‌ها چهره استان را دگرگون کرد.
وی بیان داشت: با سرمایه‌گذاری دولت در زمینه‌های مختلف چهارگانه از جمله آب، راه، گردشگری و نفت و گاز می‌توان این استان را به جایگاه شایسته‌ای که لیاقت آن را دارد رساند.
نیکزاد گفت: کهگیلویه و بویراحمد هم‌ اکنون 10 درصد منابع آب ایران و 25 درصد نفت و گاز کشور را در اختیار دارد و علاوه بر آن‌ در نقطه تلاقی محورهای مواصلاتی پنج استان قرار دارد.
وی یکی دیگر از مزیت‌های این استان را داشتن طبیعتی زیبا و بکر دانست که می‌تواند در زمینه گردشگری سودمند باشد.
نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد دولت در شش سال گذشته اشاره کرد و گفت: از سال 84 تاکنون قدم‌های بلندی برای توسعه و رفع محرومیت این استان برداشته شده است.
وی ابراز داشت: تا سال 84 تنها به 40 روستا در این استان گازرسانی انجام شده بود ولی اکنون 275 روستای آن از نعمت گاز برخوردارند.
نیکزاد بیان کرد: تعداد واحدهای مسکونی نوسازی شده در این استان از 15 هزار واحد به 41 هزار واحد و راه‌های روستایی از 800 کیلومتر به دو هزار و 200 کیلومتر و مراکز آموزش عالی از هشت مرکز به 22 مرکز افزایش یافته است.
وی عنوان کرد: هم اکنون 55 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند، این در حالی است که تا پیش از این تعداد 17 هزار و 500 نفر دانشجو در این استان مشغول به تحصیل بودند.
نیکزاد عنوان کرد: تولید آبزیان از هزار و 900 تن سال 84 به هشت هزار تن، سرانه ورزشی از 168 هزار متر مربع به 581 هزار متر مربع و مساحت کلاس‌های درس از 290 هزار مترمربع به 580 هزار مترمربع افزایش یافته است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول