اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس:

آماده نبودن لایحه بودجه 90 نگران کننده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه لایحه بودجه سال 91 آماده نیست از نظر اقتصادی جای بحث دارد و نگرن کننده است.

آماده نبودن لایحه بودجه 90 نگران کننده است
علی زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کسری بودجه دولت در شش ماه نخست سال جاری را شاهد هستیم و از سوی دیگر دولت هنوز لایحه بودجه سال 90 را تقدیم مجلس نکرده است.
وی با بیان اینکه هنوز حتی بحث لایحه بودجه 91 از سوی دولت انجام نگرفته است، تصریح کرد: اینکه دولت هنوز بحثی از لایحه بودجه 91 به میان نیاورده است وضعیتی نگران کننده است.
این مسئول افزود: بودجه سال 91 هنوز توسط دولتمردان تکمیل نشده است تا تقدیم مجلس شود و این امر نشان می‌دهد وضعیت بودجه سال آینده بدتر از وضعیت بودجه سال جاری باشد.
زنجانی با بیان اینکه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم، افزود: بعد از مدتی نمایندگان مجلس درگیر مسائل انتخاباتی می‌شوند و عملا وقت رسیدگی به لایحه بودجه 91 را نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در وضعیت فعلی نمی‌توانند بودجه را مورد بررسی قرار دهند، گفت: در آذر ماه باید لایحه بودجه 91 تقدیم مجلس می‌شد و با این وضعیت پیش‌بینی می‌‌شود دولت تا آخر دی ماه هم نتواند لایحه را ارائه دهد.
این مسئول با بیان اینکه چنین تأخیرهایی به نفع کشور نیست، اظهار داشت: امسال بودجه‌ عمرانی استان‌ها مهر ماه اعلام شد و این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها بارش برف و باران در این ماه آغاز شده بود.
این مسئول با بیان اینکه در زمان ابلاغ بودجه امسال آذربایجان غربی، ‌فصل کاری پروژه‌های عمرانی در این استان به اتمام رسیده بود، تصریح کرد: در نظر گرفتن شرایط جوی در ابلاغ بودجه باید مورد اهمیت قرار گیرد.
زنجانی ادامه داد: بودجه عمرانی در سال جاری عملا غیرقابل استفاده برای استان‌ها بود چرا که با تاخیر ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه از نظر بودجه در کشور با مشکلات متعددی مواجه هستیم، ابراز داشت: تا پایان سال تکلیف بودجه مشخص نمی‌شود چرا که روند تصویب بودجه به زمان بیشتری نیاز دارد.
این مسئول با بیان اینکه بعد از تقدیم لایحه بودجه به مجلس توسط دولت، کلیات بودجه باید به کمیسیون‌های مربوط انتقال داده شود، افزود: پس از آن لایحه بودجه 91 به کمیسیون تلفیق رفته و یک ماه بعد از آن نیز به صحن علنی مجلس می‌آید که برای گذراندن این فرآیند مدت زمان کمی باقی مانده است.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تصویب لایحه بودجه 91 فرآیند کاری سنگینی دارد و حالتی که هم اکنون در زمینه لایحه بودجه 91 داریم بدتر از لایحه بودجه سال جاری بود که سال گذشته نیز دیرتر از موعد مقرر تقدیم مجلس شده بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول