اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی انجام شد؛

تصویب بودجه فرهنگی در 30 دقیقه

خبرگزاری فارس: در حالی که انتظار مردم توجه ویژه مدیران به مباحث فرهنگی است اما در نشست شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی توزیع اعتبارات فرهنگی در کمتر از 30 دقیقه انجام شد.

تصویب بودجه فرهنگی در 30 دقیقه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با 4 دستور کار ظهر امروز برگزار شد که 2 ساعت بر روی اعتبارات خشکسالی بحث و تبادل نظر شد و تنها 30 دقیقه صرف بررسی اعتبارات فرهنگی استان شد و دو دستور دیگر در نشست فرصت طرح نیافت.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی در آغاز بررسی اعتبارات فرهنگی گفت: امسال 176میلیارد و 411 میلیون ریال به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و حمایت مالی از تعمیق ارزش‌های اسلامی استان اختصاص یافته است.
مجید امینی اظهارداشت: از مجموع این اعتبارات 144 میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای و 32 میلیارد و 411 میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.
وی با بیان اینکه  20 درصد این اعتبار در اختیار شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قرار می‌گیرد، افزود: در این راستا 35 میلیارد و 280 میلیون ریال به حوزه‌های علمیه استان اختصاص می‌یابد.
امینی به اختصاص 17 میلیارد و 640 میلیون ریال به مساجد و حسینیه‌های روستایی و شهری استان اشاره کرد و گفت: 17 میلیارد و 650 میلیون ریال نیز به کانون‌های فرهنگی بسیج استان اختصاص یافته که از این میزان991 میلیون ریال تملک است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 17 میلیارد و 650 میلیون ریال نیز به امور ورزش و جوانان استان خبر داد و بیان کرد: از اعتبارات فرهنگی همچنین 8 میلیارد و 820 میلیون ریال به ورزش مدارس استان اختصاص پیدا می‌کند.
امینی اختصاص 14 میلیارد و 820 میلیون ریال به هیئت‌های مذهبی و خانه‌های عالم روستاها، 9 میلیارد و 880 میلیون ریال به حوزه هنری، 4 میلیارد و 410 میلیون ریال به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، یک میلیارد و 760 میلیون ریال به اعزام مبلغ به روستاها، 31 میلیارد و 750 میلیون ریال به کانون‌های مساجد و مراکز قرآنی، 3 میلیارد و 530 میلیون ریال به کتابخانه‌های عمومی روستایی و یک میلیارد و 760 میلیون ریال به مرکز رسیدگی به امور مساجد را از دیگر سرفصل‌های توزیع اعتبارات فرهنگی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه منابع اعتباری محدود و انتظارات و نیازها نامحدود است، بیان داشت: اعتبارات توزیع شده بر اساس کار کارشناسی و نظر مسئولان استانی و شهرستانی انجام شده است.
تصویب بودجه فرهنگی در 30 دقیقه با انتقادات مدیران همراه بود و برخی مدیران نیز از توزیع اعتبارات در ماه‌های پایانی و در کمتر از 4 ماه مانده به پایان سال انتقاد داشتند.
عده‌ای از مدیران نیز خواستار جابجایی اعتبارات شدند که معاون برنامه‌ریزی گفت این بر اساس بخشنامه کشوری است و راهی ندارد و ما تنها پروژه‌ها را تعیین می‌کنیم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول