اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس:

بودجه مصوب برای خشکسالی هنوز اختصاص نیافته است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس گفت: در سال گذشته بودجه‌ای برای خشکسالی مصوب شده اما هنوز تخصیص صورت نگرفته است.

بودجه مصوب برای خشکسالی هنوز اختصاص نیافته است
حجت‌الاسلام علی بنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وضعیت خشکسالی قم در چند سال گذشته اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم قم، کمبود بارش باران است و سامانه بارش در این استان بسیار کمتر از شهرهای دیگر است.
وی بیان کرد: در سرمازدگی و یخبندان که در سال 84 اتفاق افتاد خسارات و ضررهای زیادی به کشاورزی و دامداری قم وارد شد که بسیاری از آنها جبران‌ناپذیر بود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این سرمازدگی و خشکسالی که شهر قم از سال‌های گذشته تا کنون با آن مواجه بوده است خسارات عمده‌ای بر وضعیت کشاورزی وارد کرده که برای خروج از این بحران باید اقدامات لازم انجام شود.
‌بنایی خواستار توجه هر چه بیشتر به این مهم شد و خاطرنشان کرد: ایجاد وضعیت مطلوب در زمینه خشکسالی نیازمند آن است که در بخش اعتبارات خشکسالی و حوادث غیر‌مترقبه برای کشاورزی و دامداری تدبیری اندیشیده شود تا کشاورزان بیش از این متضرر نشده و گرفتاری آنها هر چه زودتر برطرف شود.
وی اضافه کرد: قم شهری است که در آن مردم از خشکسالی رنج می‌برند و در این زمینه مشکلاتی برای مردم صورت گرفته که امید است با جلساتی که به طور مرتب در این زمینه برگزار می‌شود قدمی برای رفع مشکلات برداشته شود و اقداماتی انجام بگیرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به دلیل اصلی این مشکل اساسی اشاره و تصریح کرد: ریشه اصلی این مشکل این است که در بالا دست قم سدهایی زده‌اند که مانع وارد شدن آب رودخانه‌های قره‌چای و قمرود می‌شود.
بنایی به کمبود شدید آب در قم تاکید کرد و افزود: در این سال‌ها نیم میلیارد مترمکعب کمبود آب داشتیم که در سال‌های اخیر موجب گرفتاری شده و امید است مشکلات در این زمینه حل شود تا مردم در آسایش زندگی کنند.
وی توجه به صرفه‌جویی را امری قابل توجه دانست و بیان کرد: مردم باید صرفه‌جویی را به عنوان یک اصل در نظر بگیرند و با شیوه‌های مختلف صرفه‌جویی آشنا شده و خانواده‌های خود را نسبت به موضوع آگاه کنند و گامی در زمینه استفاده درست آب بردارند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز بودجه خشکسالی تخصیص نیافته است، اظهار کرد: در سال گذشته بودجه‌ای برای خشکسالی مصوب شده اما هنوز تخصیص صورت نگرفته است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول