اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی فیروزکوه خواستار شد:

اختصاص بودجه‏ای برای تشکیل نهادهای مذهبی در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه گفت: مسئولان این شهرستان بودجه‏ای برای تقویت و تشکیل بیشتر نهادهای مردمی و مذهبی در نظر بگیرند و بنیه مالی هیئت‏ها را تامین کنند.

اختصاص بودجه‏ای برای تشکیل نهادهای مذهبی در فیروزکوه
حجت‏الاسلام داوود ضمیررضوانی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: تبلیغات اسلامی یک نهاد دینی است که وظیفه ذاتی خود را اطلاع‏رسانی دینی می‏داند و حمایت و هدایت نهادهای مردمی و مذهبی جامعه اسلامی را بر عهده دارد.
وی اضافه کرد: تبلیغات اسلامی در زمینه سازمان‏دهی روحانیان و مبلغان دینی، حمایت و جذب مداحان جدید و دائمی برای اطلاع‏رسانی دینی، برگزاری کلاس‏های توجیهی و آموزشی با موضوعات فصول تبلیغی اسلام، آسیب‏شناسی و آموزش موسیقی و سبک‏هایی که مناسب با مدیحه‏سرایی و مولودی‏خوانی است به همراه اخلاق مداحی و احکام دینی فعالیت می‏کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان فیروزکوه، سه موسسه قرآنی در شهر و سه خانه قرآن در روستاها فعال شده است.
ضمیررضوانی تاکید کرد: برای حمایت از موسسات و مراکز آموزشی قرآن کریم، این مراکز در شهرستان فیروزکوه افزایش یافته است.
 
* آموزش 2 هزار هنرپژوی قرآنی در فیروزکوه
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 2 هزار هنرپژوی قرآنی در رشته‏های مختلف حفظ، قرائت و ترجمه در حال گذراندن دوره‏های آموزشی در شهرستان فیروزکوه هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: تفسیر و فرهنگ صحیح مطالعه قرآن به طور گسترده‏ای در این مراکز آموزشی در همه رشته‏ها آموزش داده می‏شود.
ضمیررضوانی ادامه داد: از فارغ‏التحصیلان این مراکز آموزشی برای تدریس در آموزش و پرورش و مراکز آموزشی دیگر استفاده می‏شود.
وی اضافه کرد: در راستای حمایت از هیئت‏ها، دسته‏های مذهبی و عزاداری شهرستان فیروزکوه و بزرگداشت ایام ولادت و شهادت معصومین و اهل بیت (ع) در همه مناسبت‏های مذهبی و ملی، برنامه‏های فرهنگی مختلفی در مساجد، حسینیه‏ها و مکان‏های فرهنگی و مذهبی اجرا می‏شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه افزود: روحانیان و مداحان با هدف برگزاری این مراسم، تقویت گفت‏و‏گوهای دینی، آسیب‏شناسی و تقویت فرهنگ مهدویت، ولایت و بصیرت دینی در بین مردم، جوانان و حتی دانش‏آموزان در مناسبت‏های مختلف به این مراسم فرستاده می‎‏شوند.
ضمیررضوانی تاکید کرد: این اقدامات برای تحقق اهداف اسلام‏گرایانه انجام می‏شود تا هر چه بیشتر بتوانیم در راستای اسلامی و مذهبی کردن جامعه به سمت جلو گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: امسال 40 روحانی در شهرستان فیروزکوه در شهرها و روستاها مستقر شدند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه افزود: هر ماه برای این روحانیان جلسات آموزشی برگزار و کتاب‏های شبستان اندیشه و پیام‏های محراب برای آنها ارسال می‏شود.
ضمیررضوانی ادامه داد: همچنین در مناسبت‏های مختلف تفاسیر، بیانیه و مطالبی مناسب و مطابق با هر ایام در اختیار روحانیان قرار می‏گیرد.
وی اضافه کرد: برای اینکه مبلغان و مداحان تاریخ را به صورت واقعی منعکس و احکام را رعایت کنند و هر شعر، صوت و لحنی را بیان نکنند و اخلاق مداحی داشته باشند، برای آنها چارچوب و قانونی مشخص شده تا اطلاعات آنها به‏روز و حقیقی باشد و بتوانند مردم را بیشتر جذب و آنها را از تردید و انحراف خارج کنند.
ضمیررضوانی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: شیوه عزاداری ما باید مثل گذشته به سبک سنتی برگزار شود.
وی ادامه داد: اهالی هیئت‏ها باید بدانند که علم‏کشی و تصاویر اهل بیت (ع) و نصب آنها در هیئت‏ها موجب تحریف و بدعت‏گذاری می‏شود و هیئت‏ها باید از شیوه‏های نوین برای ترویج صحیح افکار استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما با نوآوری مشکلی نداریم و برای آن محدودیتی قائل نیستیم بلکه با بدعت‏ها و تحریفات مقابله می‏کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: مسئولان این شهرستان بودجه‏هایی برای تقویت و تشکیل بیشتر نهادهای مردمی و مذهبی در نظر بگیرند و بنیه مالی هیئت‏ها را تامین کنند.
ضمیررضوانی همچنین از مسئولان شهرستان فیروزکوه خواست که از ناهنجاری‏ها جلوگیری و نهادهای فرهنگی را با حمایت خود تقویت کنند تا نقش مذهب و فرهنگ دینی در جامعه مردمی طراحی و تداعی شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول