اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

بررسی لایحه بودجه 91 به بعد از عید موکول می‌‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود کار بودجه 91 در پایان امسال محقق نشود چرا که برای ارائه بودجه 91 نمایندگان حضور نخواهند داشت و به احتمال زیاد بررسی لایحه بودجه 91 به بعد از عید موکول ‌شود.

بررسی لایحه بودجه 91 به بعد از عید موکول می‌‌شود
موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دولت وظیفه دارد هر سال حداکثر تا 15 آذر ماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند ولی در حال حاضر دولت در این زمینه اقدامی نکرده است.
وی با بیان اینکه در این حالت بودجه سال آینده دچار مشکلاتی می‌شود، تصریح کرد: بهترین کار این است که دولت در اوایل پاییز لایحه بودجه را به مجلس آورد تا لایحه بودجه دقیق‌تر مورد بررسی و نظرات نمایندگان مجلس ‌و وزارتخانه‌های مختلف نیز در آن دخیل باشد.
این مسئول افزود: بودجه نیاز به کار کارشناسی دارد و در حالی که هنوز لایحه بودجه 90 تقدیم مجلس نشده است کارهای کارشناسی در مورد بودجه 91 نیز با مشکل مواجه می‌شود.
حسینی‌صدر خاطرنشان کرد: مجلس سه بار مکاتبه در این زمینه داشته و نمایندگان نیز تذکرات خود را در زمینه تقدیم به موقع لایحه بودجه 91 به دولت اعلام کرده‌اند.
وی اعلام کرد: انتخابات نهمین دوره مجلس را پیش رو داریم و امکان دارد 12 اسفند ماه این انتخابات برگزار شود و 10 روز قبل از آن نیز نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه خود باید حضور داشته باشند و انتظار می‌رفت دولت امسال لایحه بودجه را زودتر از موعد تعیین شده تقدیم می‌کرد ولی نه تنها چنین اقدامی از سوی دولت انجام نگرفته است بلکه شاهد تاخیر در ارائه لایحه بودجه91 به مجلس توسط دولت هستیم.
این مسئول گفت: چه بسا انتخابات دیرتر از زمان تعیین شده برگزار شود چرا که هنوز تاریخ دقیق انتخابات مشخص نشده است و این امر سبب آسیب دیدن لایحه بودجه 91 می‌شود.
حسینی‌صدر اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود کار بودجه 91 در پایان سال 90 محقق نشود چرا که برای ارائه بودجه 91 نمایندگان حضور نخواهند داشت و به طور طبیعی این امر دو ماه ادامه می‌یابد و به احتمال زیاد بررسی لایحه بودجه 91 به بعد از عید موکول ‌شود.
وی افزود: تجربه نشان داده است که 60 درصد نمایندگان مجلس در انتخابات رأی نمی‌آورند و نمایندگانی که در نهمین دوره انتخابات رأی نمی‌آورند در صحن علنی مجلس حضور نخواهند داشت و یا حضور کمرنگ خواهند داشت که این‌ها آفتی برای بودجه سال آینده محسوب می‌‌شوند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول