اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

درخواست آمریکا برای استرداد هواپیمای جاسوسی باج‌خواهی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست آمریکا برای استرداد هواپیمای جاسوسی باج‌خواهی است.

درخواست آمریکا برای استرداد هواپیمای جاسوسی باج‌خواهی است
سعدالله نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کشورهای پیشرفته غربی انحصار از یافته‌های علمی را به خود اختصاص داده و یافته‌های مشترک را در اختیار سایر کشورهای جهان قرار نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه باید یافته‌های مشترک علمی در جهان برای استفاده عموم به کار گرفته شود، یادآور شد: یافته‌های علمی در بین همه جوامع مشترک است که از نسل‌های گذشته به جامعه راه یافته است که باید همه افراد از آن استفاده کنند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علم در حال حاضر در دست ابر قدرت‌های جهان قرار داشته و به صورت انحصاری از این علوم استفاده می‌شود.
وی یادآور شد: یکی از محصولاتی که با اهداف جاسوسی در آسمان کشورهای دیگر پرواز می‌کند، هواپیمای سری و پیشرفته است که در کشورهای مختلف جاسوسی می‌کند.
نصیری ادامه داد: کشورهای غربی با چنین فعالیت‌هایی خواهان تسلط به کشورهای دیگر هستند تا تسلط خود را به کشورهای دیگر اعمال کنند.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه دشمنان اسلام سعی می‌کنند این تکنولوژی پیشرفته در اختیار کشورها قرار نگیرد، اما به مدد خداوند متعال این هواپیما در این ایران متوقف می‌شود تا دانشمندان ایرانی از اطلاعات فنی آن استفاده کنند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تجاوز این هواپیما به آسمان کشور از نظر قرار دادهای قانونی بین کشورها قابل قبول نیست و استرداد آن باج خواهی از کشور محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: حق همه کشورهای جهان است که از یافته‌های علمی یکدیگر استفاده کرده و برای پیشرفت علمی خود از آن استفاده کنند.
نصیری استفاده از یافته‌های علمی نسل‌های گذشته حق همه کشورها است که در راستای استفاده از اهداف صلح طلبانه به کار گیری شود.
وی یادآور شد: آمریکا باید حق استفاده از این پیشرفت را برای ایران قائل شده و خواهان بازگشت آن نباشند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انحصارطلبی نباید سیاست کشورها در قبال علم باشد و باید زمینه استفاده از دانش و فناوری برای همه باز باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول