اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دزفول:

آمریکا از اقدام ایران در تسخیر پهباد جاسوسی شوکه شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دزفول گفت: آمریکا در جریان تسخیر پهباد جاسوسیش در ایران شوکه شده است و به این دلیل به دروغ گویی افتاده است.

آمریکا از اقدام ایران در تسخیر پهباد جاسوسی شوکه شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا اظهار داشت: آمریکایی‌ها که از این عمل موفقیت آمیز ایرانیان شوکه شده بودند در روزهای اولیه سکوت اختیار کردند و پس از چند روز سکوت گفتند این هواپیما ارزش زیادی ندارد و این امر را کم اهمیت جلوه دادند ولی یکی از کارشناسان آمریکا در سخنانش اذعان کرد، با این کاری که ایران انجام داد باید سراغ سیستم‌های پیشرفته تر دیگری برویم که این نشان از پذیرفتن این شکست دارد.
وی افزود: این هواپیمای بدون سرنشین یکی از مدرن‌ترین هواپیماهای جاسوسی است که ایران توانست در موفقیتی دیگر آن را با کمترین خسارت از کنترل نیروهای آمریکایی خارج کند.
 وی گفت: این هواپیما به گونه ای طراحی شده که به صورت خودکار به همان جایی برمی گردد که پرواز کرده و در غیر این صورت منفجر شود ولی ایران توانست با حداقل خسارت این هواپیما را در ایران کنترل کند.
قاضی دزفولی تاکید کرد: ایران اسلامی با توانمندی بسیار زیاد توانسته است که این پهباد را تسخیر کند و به این دلیل تلاش آمریکا تلاش داشت تا این اقدام ایران را کوچک جلوه دهد.
وی گفت: این در حالی است که بسیاری از کشورهای قدرتمند توان این کار بزرگ که توسط نیروهای مقتدر مسلح ایران شکل گرفت را نداشتند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول تاکید کرد: ابرقدرت‌های جهان به دانش ایران در این باره اعتراف کرده‌اند و به این دلیل آمریکا در حالت شوکه است.
قاضی اظهار امیدواری کرد: نیروهای توانمند کشورمان اطلاعات کاملی از این پرنده جاسوسی به دست آورند و از این اطلاعات علیه خود دشمن استفاده کنند.
وی تاکید کرد: آمریکا در شرایط کنونی باید به توانمندی اطلاعاتی ایران اذعان کند و با عمق جان درک کند که ایران چه توانی دارد.
وی با اشاره به گسترش هیئت‌های عزاداری در شهرستان دزفول افزود: بر تعداد هیئت‌های عزاداری در شهرستان هر سال افزوده می‌شود و امسال آیین‌های عزاداری آنقدر حضور انبوه هیئت‌ها را شاهد بود که در روزهای تاسوعا و عاشورا صفوف گسترده آن‌ها بسیار طولانی و ساعت‌ها طول کشید تا اجازه حرکت یافتند که این نشان از بالا بودن شور حسینی مردم موحد دزفول است.
قاضی دزفولی فرهنگ عاشورایی را فرهنگ ایثار دانست و گفت که باید مسئولان منطقه برای برگزاری با شکوه تر هر سال برنامه ریزی بهتری داشته باشند و مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری باید تغییر کند زیرا جوابگوی این تعداد عزاداران نبوده و نیست.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برگزاری کنفرانس خلیج فارس و انتقاد از عربستان به‌عنوان متولی آن خاطرنشان کرد: امنیت خلیج فارس باید توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گیرد.
وی به انتخابات مصر اشاره کرد و گفت: مردم مسلمان مصر در انتخابات آزاد ،اسلام‌گرایان را به پیروزی رساندند و این امر این پیام را می‌رساند که مردم این کشور پس از انقلاب خواستار حکومتی دینی هستند و این یک پیام دندان شکن برای آمریکا بود.
امام جمعه دزفول با اشاره به فشارها و تحریم‌هایی که در این ایام بر کشور سوریه وارد شده افزود: این تحریم‌ها در ایران نتیجه نداد و در سوریه هم نتیجه نخواهد داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به 19 آذر روز جهانی حقوق بشر گفت: در این روز بیانیه حقوق بشر به تصویب سازمان ملل رسیده اما حقوق بشر فقط ابزاری در دست حکومت‌های استبدادی بوده و چهارچوب سازمان ملل به گونه ای است که دست کشورهای استبدادی را برای سوء استفاده باز نگه داشته و باید در این امر تجدید نظری صورت گیرد.
امام جمعه دزفول به 20 آذر شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب اشاره کرد و ادامه داد: آیت الله دستغیب مردی وارسته به تمام معنا و مظهر اخلاق و فضایل معنوی و اخلاقی بود که در سال 1360 به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول