اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

آمریکا از دستیابی ایران به فناوری هواپیمای جاسوسی هراس دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به موفقیت فرزندان غیور ایران اسلامی در به زمین نشاندن هواپیمای جاسوسی آمریکا به‌صورت سالم گفت: آمریکا از دستیابی ایران به فناوری هواپیمای جاسوسی هراس دارد.

آمریکا از دستیابی ایران به فناوری هواپیمای جاسوسی هراس دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش و همچنین شهادت امام سجاد (ع) گفت: سعادت دنیا و آخرت هر شخص در گرو تقواست.
امام جمعه شهرری با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) گفت: امام سجاد (ع) در ارتباط با نشانه‌های مومن فرمودند «نشانه‌های مومن پنج چیز است، نخست این که در خلوت هم اهل تقوا باشد، دوم در برابر مصائب صبور باشد و سوم اهل صدقه دادن باشد حتی به مقدار کم، چهارم در هنگام ترس هم راستگو باشد و بردباری در هنگام خشم و غضب پنجمین نشانه مومن است.
وی در ادامه اهمیت برگزاری مراسمات عزاداری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: عزاداری و مولودی برای اهل بیت علیهم‌السلام طبق دستور خداوند بوده و مشروعیت عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام در قرآن آماده است.
شاهچراغی با اشاره روایتی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام مبنی بر اینکه «امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام سرور جوانان بهشت هستند»ع گفت: کار امت اسلام به جایی رسید که امام حسین (ع) را در کربلا با لب تشنه به شهادت رساندند و او را بی‌دین خواندند و علت این امر به آنجا بر می‌گردد که آن مردم سنت پیامبر (ص) را فراموش کردند.
امام جمعه شهرری با تشکر و قدردانی از تمام عزاداران حسینی که در ایام محرم به طور سنتی و به دور از خرافات این مراسم را برگزار کردند، خاطرنشان کرد: به اعتقاد من پیروزی‌های پی در پی جمهوری اسلامی و همین در اختیار گرفتن هواپیمای جاسوسی آمریکا پاداشی بود که خداوند متعال در این ماه و به حرمت عزاداری سرور شهیدان حسین (ع) به ملت ایران داد.
وی بیان داشت: اگر ما پیوندمان باخدا و اهل بیت علیهم‌السلام بیشتر باشد، مطمئنا پیروزی‌های بزرگ دیگری هم نصیب ما می‌شود.
شاهچراغی با اشاره به در اختیار گرفتن هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای نظامی ایران، گفت: آمریکا در این زمینه دو نگرانی مهم دارد، نخست اینکه ما این هواپیما را در اختیار رقبای او مانند چین و روسیه قرار دهیم و نگرانی دیگر این است که ایرانی که بر قله‌ای انرژی هسته‌ای نشسته به فناوری و تکنولوژی این هواپیمای جاسوسی نیز دست یابد.
خطیب جمعه شهرری در ادامه استعداد جوانان غیور ایران اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به روحیه و استعدادی که در جوانان متخصص ما وجود دارد، دسترسی ایران به این تکنولوژی دور از ذهن نیست. 
وی در ادامه از عملکرد و اقدام به موقع و شایسته وزارت امور خارجه ایران در احضار سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به خاطر نقض حریم هوایی کشورمان توسط هواپیمای جاسوسی آمریکا تشکر کرد.
شاهچراغی پیروزی اسلام خواهان در تونس و مصر را مورد اشاره قرار داد و افزود: این مهم از برکات بیداری اسلامی در کشورهای منطقه است و امیدواریم اسلام خواهان در کشورهای منطقه یکی پس از دیگری به پیروزی برسند و ما شاهد حاکمیت اسلام در دنیا باشیم.
امام جمعه شهرری در آستانه روز جهانی حقوق بشر با بیان اینکه امروز حقوق بشر ابزاری است در اختیار قدرت‌های جهانی که بر علیه مخالفان خود به کار می‌برند، تصریح کرد: حکومت‌های زیر سلطه آمریکا در کشورهایی همچون عربستان سعودی و بحرین بدترین رفتار را با مردم خود دارند و در بحرین عزاداران حسینی را به گلوله بستند، اما توسط هیچ یک از نهادهای حقوق بشری محکوم نشدند. 
شاهچراغی به یکی دیگر از موارد نقض حقوق بشر در کشورهای زیر سلطه آمریکا اشاره کرد و گفت: اخیرا در عربستان سعودی یک زن به خاطر این که بدون اجازه ماموران سعودی رانندگی کرده به شلاق محکوم شد و این در حالی است که در این شرایط نهادهای حقوق بشر از ایران می‌خواهند که حتی با دشمنان و جنایتکاران هم برخورد نداشته باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول