اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

بیداری اسلامی ثمره خون امام حسین (ع) است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: موج بیداری اسلامی مسلمانان در جهان ثمره خون امام حسین (ع) و یارانش در قیام عاشوراست.

بیداری اسلامی ثمره خون امام حسین (ع) است
به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام احمد پناهیان بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران امام حسین (ع) در میدان فرشید شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه زنده نگه داشتن خون شهیدان از رنج و مصیبت کربلا کمتر نیست، اظهار داشت: پس از اتمام واقعه یک‌روزه کربلا، مبارزه و تلاش حضرت زینب (س) در راستای زنده نگه داشتن خون اباعبدالله (ع) و یارانش با هدف انتقال، اشاعه و ترویج حقیقت قیام حسینی تازه آغاز شد.
وی با بیان اینکه اشک ما فقط اشک مصیبت‌زده نیست چراکه اشک مصیبت‌زده را اهل کوفه نیز ریختند، افزود: عدم بصیرت و جهل مردمان آن زمان مصیبت واقعی است که حسین‌بن علی (ع) را با تفکر کهنه و جاهلی و با پیمان‌شکنی تنها گذاشتند.
این استاد حوزه و دانشگاه قیام امام حسین (ع) را هدفمند عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح امت پیامبر (ص)، رهایی همه مظلومان عالم از زیر یوغ استکبار، ظلم و جور از  اهداف متعالی حرکت تاریخی و همیشه جاودان حضرت حسین‌بن علی (ع) است.
وی تصریح کرد: در همین راستا اگر کسی ظالم را در هر جای عالم از هر کیش و قومی ببیند که حکومت می‌کند و در برابر ستم حاکمه ساکت باشد، خود نیز در خیانت دستگاه عامل شریک است.
پناهیان خون امام حسین (ع) و شهدای کربلا را انگیزه قیام و انقلاب ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس نام و راه اباعبدالله (ع) فرزندان ایران زمین را با اخلاص و قدرتمند وارد میدان مبارزه علیه ظلم کرد.
مدیر مدرسه فخرالائمه (ع) با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی برای نابودی صدام هشت سال در مقابل استکبار ایستادگی نکرد، گفت: ملت ایران با سر لوحه قرار دادن پیام و حرکت امام و مقتدای خود حسین‌بن علی (ع) با هدف استقرار حکومت الهی و اجرای عدالت با حاکمان ظلم وارد نبرد شد.
پناهیان لبیک مردم ایران به امام خمینی (ره) را لبیک به امام حسین (ع) خواند و افزود: با نصب‌العین قرار دادن حرکت اباعبدالله در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی و نهادینه کردن این مهم در سطوح مختلف جامعه، سعادت واقعی جهان را فرا می‌گیرد.
وی لازمه نابودی ظلم و آماده‌سازی زمینه استقرار حکومت الهی را سرمایه‌گذاری و گذشتن از همه هستی وجودی خود دانست و خاطرنشان کرد: زشتی و پلیدی معصیت از جهنم پست‌تر است چراکه هر گناه فرج امام زمان (ع) را به تأخیر می‌اندازد.
استاد حوزه و دانشگاه موج بیداری اسلامی مسلمانان را در جهان ثمره خون امام حسین (ع) خواند و تأکید کرد: سرمنشأ انقلاب مسلمانان منطقه خاورمیانه دستاورد قیام عاشورایی ابا عبدالله (ع) و تفکر الهی این مکتب علیه ستم است.
وی تاکید کرد: لبیک به ولایت فقیه یک فکر کوچک سیاسی نیست که برخی آن را قبول ندارند و برخی دیگر در پذیرفتن آن شک و تردید دارند.
پناهیان در بخش پایانی سخنان خود ولایت فقیه را رکن و اساس حکومت و جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: پیروی از فرامین و سخنان ولایت فقیه کارآمدترین راهبرد جهت دستیابی به اهداف مادی و معنوی است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول