اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

فرهنگ عاشورایی موجب بیداری اسلامی شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت پلدختر گفت: فرهنگ عاشورایی موجب بیداری اسلامی شده و بیداری اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

فرهنگ عاشورایی موجب بیداری اسلامی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام سیدحسین زواری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام محرم گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین مصداق قیام عاشورا و امام حسین (ع) محسوب می‌شود و بسیاری از انقلاب‌های دنیا با تاسی از عاشورا شکل گرفته است، که مهم‌ترین آن انقلاب اسلامی ایران است.
وی افزود: امروز مردم جهان با الهام از انقلاب اسلامی و قیام سرخ حسینی در برابر حاکمان ظالم خود قد علم کرده‌ و به مقابله با ظلم و استبداد برخاسته‌اند و این بیداری به تدریج در سراسر جهان گسترده و فراگیر می‌شود.
امام جمعه موقت پلدختر گفت: عاشورا بیمه‌‌نامه اسلام است و اسلام با عاشورا بیمه شد و باید گفت، عاشورا مدرسه انسان‎سازی و میدان امتحان است و هر کسی که در این امتحان موفق باشد، رستگار می‎شود.
وی افزود: عاشورا دانشگاه بزرگ اخلاص در عمل و انجام وظیفه و تکلیف مهم و ارزشمدار است و  ولایتمداری و پیروی از ولایت فقیه از خصلت‌های پسندیده عاشوراییان است که باید بیش از گذشته تقویت شود، زیرا عاشورا یک روز نیست بلکه یک دانشگاه بزرگ ابدی است.
حجت الاسلام زواری تصریح کرد: قیام عاشورا حادثه‌ای شگرف و عجیب در تاریخ بشریت است و ماندگاری قیام ارزشمند امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان و پیروزی حق مقابل کفر نمودی از پیروزی خون در برابر شمشیر است.
وی گفت: نهضت عاشورا با سایر وقایع تاریخی متفاوت است، از این رو شناخت تفاوت‏ها و عناصر ویژه‌ای که در این نهضت وجود دارد، امری ضروری و مهم به شمار می‏رود و پیروی محض از ولایت عاملی است تا بتوانیم امام حسین (ع) و حماسه او را بشناسیم و آن را الگویی برای خود قرار دهیم.
حجت الاسلام زواری افزود: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است، که پیام قیام عاشورا را برای مردم بازگو کرده و تبیین این پیام یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیون می‌باشد و جوانان و نوجوانان ما با درک واقعه عاشورای حسینی و با عنایت از اهداف پسندیده امام حسین (ع) در واقعه کربلا در همه احوال در کنار رهبران دینی خود و به ویژه مقام معظم رهبری هستند.
امام جمعه موقت پلدختر گفت: عصبانیت نظام استکباری از فرهنگ مترقی عاشورا نشان‌دهنده غنا و پرمحتوا بودن پیام این فرهنگ با اصالت است و شهدای کربلا برای جوانان پیامد شجاعت، دلاوری، آزادمنشی، به دنبال داشتند به طوری که از طریق الهام گرفتن از آن‌ها، در صورت تحرکات دشمن پاسخ دندان‌شکنی به مسببان آن می‌دهند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول