اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:

بیداری اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: بیداری اسلامی در جهان برگرفته از فرهنگ و تفکر حسینی و عاشورایی است.

بیداری اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در  همایش عاشوراییان شهرستان میاندوآب اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) در صحرای کربلا با هدف احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، از این رو در زمان حاضر نیز بر همه مسلمانان واجب است که این فریضه را مورد توجه قرار داده و به آن عمل کنند.
وی با بیان اینکه اجرای این فریضه باید در جامعه اسلامی و زندگی فردی نمود داشته باشد افزود: با عمل به این واجب الهی می‌توان شاهد امنیت اجتماعی در جامعه بود و انتظار جامعه‌ای امن و آرام و به دور از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را داشت.
نصرتی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود مردم را از مسیر انحراف و باطل برگردانده و به مسیر دین و حق هدایت کرد.
این مسئول با اشاره به بیداری اسلامی در جهان گفت: امروز بسیاری از مردم جهان با الهام از انقلاب اسلامی و قیام سرخ حسینی در برابر حاکمان ظالم خود قد علم کرده‌اند و به مقابله با ظلم و استبداد برخاسته‌اند و این بیداری به تدریج در سراسر جهان گسترده و فراگیر می‌شود.
وی با اشاره به وظیفه سنگین مداحان حسینی ادامه داد: مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی باید با رعایت شئونات اسلامی، قیام سرور و سالار شهیدان را براساس مستندات تاریخی برای مردم تبیین کنند و از به کار بردن خرافه و بدعت‌ها در عزاداری‌ها و بیان مداحی‌ها و مرثیه‌سرایی‌ها بپرهیزند چرا که اثرگذاری عمیق آن را کمرنگ‌تر می‌کنند.
فرمانده نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی در میان هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم‌های عزاداری سبب ارتقای سطح کیفی این عزاداری‌ها و پویایی و زنده ماندن پیام‌های عاشورایی می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول