اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج نیشابور:

بیداری اسلامی ثمره خون شهداست

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: ثمره خون شهدا، پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت و عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران در جهان و بیداری اسلامی در منطقه و به طبع آن جنبش‌های ضد سرمایه‌داری در جهان است.

بیداری اسلامی ثمره خون شهداست
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام محمدکاظم رجایی ظهر امروز در یادواره 11 شهید روستای رئیسی بخش میان‌جلگه این شهرستان در مسجد جامع این روستا، اظهار داشت: این برای یک خانواده، یک روستا، یک شهر، یک کشور و در نهایت برای اسلام افتخار است که کسی به بالاترین درجات معنوی که شهادت است، برسد.  
وی افزود: بر اساس احادیث از ائمه اطهار(ع)، مقام شهدا بالاترین درجه در نزد خداوند است.
امام جمعه موقت نیشابور، تصریح کرد: نخستین یادواره شهید را شخص پیامبر گرامی اسلام (ص) برای شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) برگزار کرد.
رجایی به برگزاری یادواره‌های شهدا در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا در زمان سیدالساجدین(ع) به اوج خودش رسید و حضرت امام سجاد (ع) از هر فرصتی برای یادآوری نام و یاد شهدا استفاده می‌کرد و یادواره شهدا را برگزار می‌کرد.
وی با بیان داستان‌هایی از زندگانی حضرت سیدالساجدین (ع)، یادآور شد: باید از هر زمانی برای زنده کردن یاد و نام شهدا و تفکر آنان استفاده کرد.
رجایی تاکید کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا، فراموش نکردن تفکر و راه و منش شهدا است.
در این یادواره مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی پرداختند.
یادواره 11 شهید روستای رئیسی با حضور جمع کثیری از اهالی روستا، مدیران و رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان نیشابور و عشق‌آباد، جانشین و چند نفر از معاونت‌های ناحیه مقاومت بسیج نیشابور به مدت سه ساعت برگزار شد.
روستای رئیسی از توابع شهر عشق آباد در 25 کیلومتری نیشابور قراردارد.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول