اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب عاشورای حسینی؛

نمایشگاه صدر اسلام تا بیداری اسلامی خورموج افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در شب عاشورای حسینی نمایشگاه صدر اسلام تا بیداری اسلامی خورموج در روستای فقیه حسنان خورموج افتتاح شد.

نمایشگاه صدر اسلام تا بیداری اسلامی خورموج افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی نمایشگاه صدر اسلام تا بیداری اسلامی در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع در روستای فقیه حسنان شهرستان دشتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
امام جمعه خورموج در این آیین ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و شیعیان گفت: از تمام تلاش‌هایی که در این راستا انجام می‌شود و همه کسانی که در طول این ایام نسبت به برگزاری مراسم و مجالس و محافل اقدام می‌کنند، تقدیر می‌کنم.
حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: برگزاری مجالس عزاداری حادثه کربلا که در 14 قرن قبل رخ داده است هر سال در حسینیه‌ها، مساجد، محافل، تکایا، هیئت‌های مذهبی نسبت به سال قبل پررنگ تراست و جمعیت بیشتری حضور پیدا می‌کنند دلیل این امر این نیست مگر جایگاه و نقش بی بدیل امام حسین (ع) در ایجاد حرکت جاودانه در طول تاریخ که  تا قیام فرزند برومندش امام زمان(عج)ادامه دارد.
وی این نمایشگاه را هدایتگر و اثرگذار، بسیار زیبا و هنری عنوان کرد و گفت: هنرمندان تحصیل کرده کلاسیک در دانشگاه‌های هنر باید بیایند و ببینند و ازاین نمایشگاه بهره‌مند شوند.
خطیب نماز جمعه خورموج حضور در این نمایشگاه را درس و عبرت برای اقشار جامعه دانست و افزود: این نمایشگاه می‌تواند دو پیام و تاثیر داشته باشد که یکی جریان مهم امام حسین(ع) و دیگری دانشگاه بزرگ سراسر افتخار اسلام است که هم دارای درس و هم دارای عبرت است.
وی خاطر نشان کرد: در سخنرانی‌ها برای مردم از درس‌های عاشورا، حماسه، فداکاری، شهادت طلبی، از خود گذشتگی، تکلیف مداری، وظیفه شناسی، مسئولیت شناسی، احساس مسئولیت کردن و حضور در صحنه احیای امر به معروف و نهی از منکر که مهم‌ترین انگیزه در حرکت و قیام امام حسین(ع) است صحبت فراوان شده است اما نسبت به عبرت‌های عاشورا کار نکرده بودیم.
مصلح خاطر نشان کرد: در جریان فتنه‌های مختلفی که در طول دوران انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش آمد ولی امر مسلمین، جانشین بر حق امام زمان (ع) حضرت امام سیدعلی خامنه‌ای در چند سال گذشته در فرمایشات متعدد بحث عبرت‌های عاشورا را مطرح کردند.
مصلح گفت: حادثه عاشورا یک داستان نیست یک جریان پیوسته و طولانی است و تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد زیرا همه روز، روز عاشوراست.
وی با اشاره به اینکه ما امروز باید روحیه جهادی از امام حسین بگیریم، گفت: زمانی لازم است انسان در مقابل دشمن بایستد و جنگ فیزیکی کند و زمانی نیز در جبهه فرهنگی حضور پیدا کند و امروز حضور در صحنه مقابله با جنگ نرم دشمن است.
مصلح تصریح کرد: بعضی‌ها باور ندارند که ما امروز در جنگ نرم دشمن قرارداریم.
وی خاطر نشان کرد: دشمن هشت سال علیه ما با تمام تجهیزات سخت جنگید نتوانست ما را به زانو در بیاورد و کشور و جوانان ما را از ما بگیرد اما بعد از جنگ سخت وارد جنگ نرم فرهنگی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی افزود: باورمان بشود که دشمن دنبال این است اگر نتوانست و نتواند که کشور را اشغال کند می‌خواهد جوانان ما را به طور فیزیکی از ما بگیرد و مایه‌های اعتقادی و باورهای دینی را از آن‌ها بگیرد.
وی ادامه داد: امروز سایت‌ها، ماهواره‌ها، رادیوها و تلویزیون‌های ضد انقلاب که به زبان فارسی راه انداخته‌اند شبانه روز علیه جوانان و باورهای دینی کار می‌کنند که واقعا مقابله همه ما و شما مردم  را می‌طلبد.
مصلح با اشاره به بیداری اسلامی در جهان گفت: امروز مردم ایران اسلامی به عنوان الگو در جهان مطرح هستند و در دهه چهارم انقلاب عملا انقلاب اسلامی ایران به جهان صادر شد و به قول مقام معظم رهبری حتی در نیویورک و کالیفرنیا شعارهای بیداری اسلامی مصر و تونس و کشورهای اسلامی دیگر سر داده می‌شود که همه آن‌ها نیز از ایران اسلامی الگو برداری کرده‌اند.
وی افزود: از مردم مومن و متدین روستای فقیه حسنان و اطراف این محل و هیئت ابوالفضل و نیز از همه دست‌اندرکاران نمایشگاه که زحمات فراوانی را متقبل شده‌اند تشکر ویژه دارم.
مسئول برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه در مساحت 3 هزار و 500 متر مربع برای پنجمین سال متوالی است که برگزار می‌شود.
حسن موثق افزود: این نمایشگاه از نهم محرم تا 30 محرم برروی علاقه‌مندان باز است.
وی ادامه داد: تاثیر پذیری این نمایشگاه ما را مصمم کرد تا در این سال غرفه‌های بیشتری داشته باشیم و در سال گذشته جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر از این نمایشگاه از سراسر استان و حتی استان‌های مجاور بازدید کردند که تنها در شام غریبان بیش از 8 هزار نفر حضور داشتند.
موثق یادآور شد: این نمایشگاه با 50 غرفه از جمله زنده به گور کردن دختران در صدراسلام، شکنجه بلال و عمار، لیله المیت، روز غدیر، شهادت حمزه، وفات رسول الله، کوچه‌های مدینه و مسجد النبی دایر شده است.
وی افزود: از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه شهادت امام علی (ع)، شهادت یاران پیامبر و امام علی (ع)، شهادت امام حسین و یارانش، گودی قتلگاه و تل زینبیه است.
موثق ادامه داد: در بخش معاصر و بیداری اسلامی نیز غرفه‌های شهدا و سرداران جنگ، شهدای روستا، قیام مردم بحرین، شهدای یمن، قیام مردم کشورهای عربی و جنبش ضد وال‌استریت دایر می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول