اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کنترل بیماری هاری صورت گرفت؛

معدوم‌سازی ۷۵۰ قلاده سگ در رفسنجان

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه دامپزشکی رفسنجان گفت: در راستای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد و کنترل بیماری هاری، 748 قلاده سگ ولگرد در رفسنجان معدوم شد.

معدوم‌سازی ۷۵۰ قلاده سگ در رفسنجان
محمود مقامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در راستای کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام و همچنین جلوگیری و کنترل قاچاق دام از صدور بارنامه بدون گواهی بهداشتی دامپزشکی ممانعت به عمل آمد.
وی بیان داشت: به این منظور در جلسه‌ای با حضور رئیس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان کرمان و نماینده پایانه‌های باربری استان، مقرر شد، صدور بارنامه برای محموله‌های دامی و فرآورده‌های آن تنها با مجوز بهداشتی از شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان صورت گیرد.
مقامی همچنین از پایان فاز دوم تب برفکی در رفسنجان خبر داد و افزود: در این طرح هفت هزار و 500 رأس گاو و شش هزار رأس گوسفند و بز توسط چهار مرکز مایه‌کوبی این شهرستان تحت واکسیناسیون قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های واگیردار دامی است که با ایجاد تاول‌هایی در دهان و زبان دام‌ها موجب تلفات و آسیب‌های اقتصادی فراوان می‌شود.
مقامی گفت: همچنین در راستای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد و کنترل بیماری هاری در شهرستان رفسنجان، اقدام به معدوم کردن سگ‌های ولگرد به روش بدون درد شد.
وی اذعان داشت: در این راستا براساس تصمیم‌گیری کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد شهرستان رفسنجان، سگ‌های ولگرد توسط اکیپ‌ اعزامی از استان خراسان رضوی به صورت زنده گرفته شده و توسط داروهای بیهوشی معدوم شدند.
مقامی بیان داشت: در این طرح 748 قلاده سگ معدوم شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول