اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گنبدکاووس تاکید کرد:

نظارت دقیق بر نحوه اتلاف سگ‌های ولگرد در گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گنبدکاووس بر نظارت دقیق بر عملکرد اتلاف سگ‌ها ولگرد در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس تاکید کرد.

نظارت دقیق بر نحوه اتلاف سگ‌های ولگرد در گنبدکاووس
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی قزلسفلی در جلسه کارگروه اتلاف سگ‌های ولگرد این شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید روند اتلاف سگ‌های ولگرد در این شهرستان از سر گرفته شود.
وی با بیان اینکه با وجود اتلاف‌های صورت گرفته هنوز سگ‌های ولگرد در مناطق شهری و روستایی وجود دارند، تصریح کرد: باید با اتلاف سگ‌های ولگرد میزان گزش را که عامل اصلی هاری در حیوانات اهلی است را در شهرستان کاهش داد چون یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی پیشگیری از بیماری هاری در انسان و حیوان است.  
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گنبدکاووس افزود: برای مقابله با رشد سگ‌های ولگرد و کاهش آسیب‌های مختلف، باید در سطح شهرستان برنامه‌ریزی منسجمی صورت بگیرد و در این راستا نقش دهیاران و شهرداری مهم است.
قزلسفلی بر تشکیل تیمی منسجم برای اتلاف سگ‌ها در شهرستان خبر داد و گفت: باید  اتلاف سگ‌ها دقیق و اصولی صورت بگیرد به طوری که مزاحمتی برای مردم پیش نیاید.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس مدیریت پسماندها را مهمترین راه پیشگیری از ازدیاد سگ‌ها عنوان کرد.
فرهاد بدیعی گفت: با تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی اقدامات اولیه برای درمان حیوان گزیدگی و جلوگیری از هاری انجام داده می‌شود ولی این اقدامات به تنهایی کافی نیست و باید این مسئله اساسی حل شود تا برای همیشه از بروز مشکلات ناشی از گزش در شهرستان جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: ارتقا سطح آگاهی‌های مردم و مقابله با افزایش تعداد سگ‌های ولگرد و جلب همکاری مراکز دولتی در این بخش می‌تواند مهمترین راهکار مقابله با پدیده سگ‌های ولگرد باشد.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول