اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روزهای تاسوعا و عاشورا؛

نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر دام‌ها اعمال می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر لاشه دام‌ها در سطح استان اعمال می‌شود.

نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر دام‌ها اعمال می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضایی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار داشت: دامپزشکی استان با ساماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار آمادگی لازم برای اعمال نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های نذری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را دارد.
وی افزود: کشتار دام در معابر عمومی احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را فراهم می‌کند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: دامپزشکی استان با ساماندهی 25 اکیپ سیار و 24 اکیپ ثابت نظارت بر ذبح دام‌های نذری را از ساعت 7 صبح تا 21 شب طی دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر در روزهای تاسوعا و عاشورا بر عهده دارند.
رضایی اضافه کرد: با توجه به اجرای سنت ذبح دام در مسیر دسته‌های عزاداری، مساجد، تکایا و تهیه غذا برای عزاداران حسینی، به منظور حفظ بهداشت عمومی، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، خیران دام نذری خود را در کشتارگاه‌های دام کشتار کنند.
وی تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته و کشتارگاه‌ها طی این دو روز فعال بوده و خدمات بهداشتی به شهروندان ارائه می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی اضافه کرد: شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه آماده ارائه خدمات به صورت رایگان به همشهریان هستند.
رضایی با اشاره به نقش دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت دام و طیور که در نهایت سلامت مصرف‌کنندگان را فراهم می‌سازد، خاطرنشان کرد: تلاش‌های دامپزشکی در راستای ارتقای بهداشت و سلامت عمومی جامعه است و شرط تحقق این مهم نیز همکاری شهروندان در راستای اجرا و به کارگیری توصیه‌‌های بهداشتی دامپزشکی است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول