اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفت ماهه گذشته صورت گرفت؛

ایجاد 1700 فرصت شغلی برای مددجویان آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: در هفت ماهه گذشته برای بیش از هزار و 700 مددجو در مناطق مختلف این استان امکان اشتغال و فعالیت اقتصادی فراهم شد.

ایجاد 1700 فرصت شغلی برای مددجویان آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، راضیه خدادوست پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور خبرنگاران که در سالن جلسات این دستگاه تشکیل شد، اظهار داشت: تعهد اشتغال بهزیستی برای جامعه هدف خود در نیمه نخست سال جاری حدود هزار و 300 مورد بود که تاکنون با اهتمام همه مسئولان اعم از دولتی و خصوصی بیش از میزان تعهد عملی شده است.
وی تصریح کرد: تعهد این دستگاه تا پایان سال جاری طبق تمهیدات اتخاذ شده از سوی استانداری، ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 500 نفر است که بخشی از آن تاکنون محقق شده است لذا امیدواریم بخش دیگر هم با عنایت مسئولان تا پایان سال عملی شود و جامعه زیرپوشش این دستگاه از امکان اشتغال به شکل مطلوب بهره‌مند شوند.
این مسئول با بیان اینکه طبق قانون باید دستگاه‌های اجرایی سه درصد استخدام خود را به معلولان اختصاص دهند، ادامه داد: متولیان امور در دستگاه‌های اجرایی برای محقق شدن این ماده قانونی تاکنون گام‌های بلندی برداشته‌اند به طوری که سال 89 اداره امور مالیاتی برای جذب نیروی کار معلول اقدام کرد ولی می‌طلبد به این موضوع بیش از بیش پرداخته شود.
وی گفت: یکی از موضوع‌های پیشنهاد شده توسط بهزیستی بر این موضوع استوار است که اگر کارفرمای یک واحد تولیدی نیروی کار معلول استخدام کند به مدت پنج سال حدود 23 درصد حق بیمه کارگر بهزیستی تقبل می‌کند لذا در صورتی که این پیشنهاد به تصویب برسد پیش‌بینی می‌شود با همدلی و یاری صاحبان کارخانجات و مراکز تولیدی جهش عظیمی در حوزه اشتغال معلولان رخ دهد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهزیستی در راستای رفع دغدغه مسکن مددجویان نیز اقداماتی انجام داده است، تصریح کرد: هم‌اکنون 681 واحد مسکونی با تامین آورده شخصی افراد و تخصیص اعتبارات دولتی احداث می‌شود که مسئولان مبادی مربوطه قول مساعد داده‌اند این واحدهای مسکونی در دهه فجر سال جاری برای تحویل به مردم مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.
خدادوست تصریح کرد: از سال 89 تاکنون حدود چهار هزار و 200 نفر در طرح مسکن مهر مددجویان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و 180 واحد مسکونی توسط وزارت مسکن و شهرسازی احداث می‌شود و بقیه آن از طریق تامین زمین مناسب و قرارداد پیمانکاری توسط سازمان بهزیستی احداث می‌شود.
وی همچنین با بیان اینکه باید در راستای مناسب‌سازی فضای شهری نیز هماهنگی و تعامل همه‌جانبه ‌ایجاد شود، یادآور شد: برای محقق شدن این موضوع به طور مرتب کارگروه‌های تخصصی با حضور متولیان این امر و حوزه شهرسازی برگزار می‌شود تا در نهایت فضای شهر اعم از ترمینال‌ها،کتابخانه‌ها، اداره‌ها و .... برای حضور یافتن معلولان ذهنی و جسمی بیش از بیش مناسب شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بر لزوم ایجاد نهاد‌های مردم نهاد برای حمایت بیشتر از مددجویان به ویژه معلولان تاکید کرد و اظهار داشت: برای اینکه سطح کیفی زندگی بین ناتوانان جسمی و ذهنی روز به روز افزایش پیدا کند باید اقشار مختلف مردم به ویژه هم‌نوعان خیر و نیکوکار از طریق ایجاد تشکل‌های مردمی به یاری دولت بشتابند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول