اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از تاخیر در احداث یک پروژه؛

ابتکار بهزیستی در تعبیه درب ورودی قبل از احداث ساختمان/ کار از محکم کاری عیب نمی‌کند

خبرگزاری فارس: با گذشت یک دهه از کلنگ‌زنی احداث ساختمان بهزیستی مهربان، از عملیات اجرایی خبری نیست و مسئولان برای محکم کاری قبل از احداث ساختمان درب ورودی را نصب کرده و آن را با قفل محکم بسته‌اند.

ابتکار بهزیستی در تعبیه درب ورودی قبل از احداث ساختمان/ کار از محکم کاری عیب نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حدود یک دهه پیش کلنگ احداث ساختمان اداری بهزیستی مهربان در زمین اهدایی اهالی خریداری شده از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زمین زده شده و بعد از گذشت 10 سال از مراسم کلنگ‌زنی تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی در احداث ساختمان اداری بهزیستی مهربان صورت نگرفته است.
نکته قابل توجه و جالب این مسئله آن است که مسئولان بهزیستی در احداث ساختمان اداری بهزیستی مهربان دست به نوآوری زده‌اند و قبل از احداث ساختمان و حصارکشی محوطه، اقدام به نصب درب ورودی محوطه این اداره کرده‌اند و برای آنکه زمین خالی محل احداث ساختمان اداری بهزیستی مهربان از هرگونه دزدی و ورود احشام در امان بماند، یک قفل بزرگ نیز بر درب آن آویزان کرده‌اند تا قفل‌ها و زنجیرهای آهنی بسته شده زنگ هشداری باشد برای احشام و افرادی که قصد ورود به آن را دارند.
موضوع جالب‌تر در نوآوری بهزیستی آنکه این قفل‌ها و زنجیرها به پشت در ورودی آویزان شده‌اند، شاید مسئولان بهزیستی با این کار خود خواسته‌اند میزان موفقیت خود در جلوگیری از دزدی را امتحان کنند اما، به هر حال نباید به راحتی از این نوآوری مسئولان بهزیستی چشم‌پوشی کرد.
در حال حاضر اداره بهزیستی در یک واحد ساختمان اجاره‌ای مستقر است، ضمن آنکه تاخیرهای صورت گرفته در احداث ساختمان بهزیستی مهربان باعث شد تا مجتمع شبانه‌روزی نگهداری کودکان بی‌سرپرست نیز از مهربان جمع‌آوری و به شهر دیگری منتقل شود و این در حالی است که در سال‌های گذشته افراد خیر دیگری برای تامین زمین موردنیاز برای احداث ساختمان مجتمع نگهداری کودکان بی‌سرپرست اعلام آمادگی کرده بود که عدم پیگیری لازم از سوی مسئولان مربوطه باعث شد تا مالک زمین فوق که در یکی از بهترین نقاط شهر قرار داشت از اهدای زمین خویش منصرف شود.
در زمان فعالیت دولت‌های نهم و دهم به ویژه در سال‌های اخیر که احمد علیرضابیگی سکاندار مدیریت عالی اجرایی استان آذربایجان‌شرقی بوده است، حضور شخص استاندار و مدیران ارشد استانی در شهرستان‌ها و بخش‌ها پررنگ‌تر و محسوس‌تر از سال‌های قبل است و استاندار آذربایجان‌شرقی از آغاز مسئولیت خود در سمت استاندار تاکنون شاید بیش از 10 بار به شهر مهربان همچنین شهرها و روستاهای بخش مهربان سفر کرده است که در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی چنین حضوری از یک مدیر ارشد استانی در بخش مهربان مشاهده نشده است و در واقع استاندار بیش از تمام مدیران در بخش مهربان حضور داشته است و در شهرهای مهربان، شربیان و دوزدوزان دیدارهای مردمی استاندار و مدیران استانی برگزار شده است اما، با وجود لطف و محبت استاندار آذربایجان‌شرقی به بخش مهربان، مدیران استانی بهزیستی در سال‌های اخیر با مهربان، نامهربان بوده‌اند و حتی می‌توان گفت که در 10 سال گذشته هیچ‌کدام از مدیران بهزیستی به مهربان سفر نکرده‌اند و اگر هم سفری داشته‌اند، شاید اهالی بی‌اطلاع بوده‌اند و این در حالی است که مشغله فراوان کاری و  سنگینی مسئولیت یک استاندار و تعداد ملاقات‌ها و جلسات استانی و خارج از استان، یک استاندار به هیچ‌وجه قابل مقایسه با یک مدیرکل بهزیستی نیست.
مدیرکل بهزیستی ذاتاً یکی از وظایفش سرکشی و بازدید از مناطقی است که اداره بهزیستی در آن دایر است اما، این لطف تاکنون شامل حال بخش مهربان نشده است.
مردم منطقه مهربان امیدوارند مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی از محل احداث ساختمان بهزیستی بازدید به عمل آوردند و این‌گونه تصور نشود که چون کلنگ را مدیر دیگری بر زمین زده است پس مدیرکل فعلی در قبال آن مسئولیت ندارد.
لازم به توضیح است که زمین اهدایی اهالی برای احداث ساختمان بهزیستی مهربان روبه‌روی دبیرستان شهید رجایی و سالن ورزشی اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان قرار دارد و کلاس‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مهربان نیز رو‌به‌روی محل احتمالی احداث ساختمان بهزیستی مهربان دایر می‌شود ضمن آنکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی که کارهای پرورشی و فکری مربوط به کودکان و نوجوانان را مدیریت می‌کند، در حدود 100 متری این زمین اقدام به احداث یک ساختمان زیبا صرفاً برای استفاده کودکان و نوجوانان کرده است.
شایسته است مسئولان اداره کل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی به این مهم نیز توجه داشته باشند که بهزیستی در قبال افراد معلول و بی‌سرپرست مسئولیت دارد و اجاره یک مکان در طبقه دوم نوعی بی‌توجهی به مددجویان زیرپوشش و معلولان این سازمان است، به طوری‌که برخی از معلولان زیرپوشش مجبور به کمک گرفتن از اقوام برای بالا رفتن و پایین آمدن از طبقه دوم این اداره می‌شوند، بنابر‌این اجاره یک محل در طبقه دوم ساختمان نه تنها قابل قبول نیست بلکه بیانگر بی‌توجهی به قشر معلول جامعه است.
در پاسخ به پیگیری‌های صورت گرفته، بیان اینکه مراسم کلنگ‌زنی توسط مسئولان محلی و بدون هماهنگی انجام گرفته است، عذری بدتر از گناه است چرا که حضور نماینده سیاسی دولت در منطقه و بخشدار وقت مهربان در مراسم کلنگ‌زنی نمی‌تواند یک کار تشریفاتی و از قبل برنامه‌ریزی نشده باشد.
اگر مسئولان بهزیستی منکر کلنگ‌زنی هستند حتماً مالکیت زمین را نیز از آن خود نمی‌دانند و باید پرسید نصب تابلوی بهزیستی در این محل بیانگر چیست و اگر به واقع طبقه دوم یک محل اجاره‌ای از نظر مدیریت بهزیستی استان مناسب است پس چرا تاکنون در مورد تحویل زمین فوق‌الذکر به صاحبان خود اقدام نکرده‌اند.
چرا که بلااستفاده ماندن زمین فوق سبب شده است در مواقع نیاز دیگر ادارات، اهالی از اهدای زمین خود به خاطر وضعیت بلاتکلیف زمین اهدا شده به بهزیستی مهربان خودداری کنند.
عنوان کردن کلنگ‌زنی ساختمان بهزیستی مهربان در هنگامی صورت گرفته که احداث ساختمان اداری ممنوع نبوده است، نوعی فرافکنی است و اگر احداث ساختمان اداری در سال‌های اخیر ممنوع بوده داست چرا ساختمان اداری بهزیستی استان در سال‌های اخیر احداث و به بهره‌برداری رسید، شاید مناطق محروم از این لحاظ نیز با مرکز استان تفاوت دارند.
در سال‌های گذشته دلایل غیرمنطقی همچون قرار داشتن محل احداث ساختمان بهزیستی در بیرون از هسته مرکزی شهر یکی از دلایل عدم احداث ساختمان بهزیستی مهربان عنوان می‌شود اما، در حال حاضر با استقرار دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مهربان همچنین بهره‌برداری از ساختمان جدید‌الاحداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهربان در زمین اهدایی خیران مهربانی همچنین احداث مدرسه راهنمایی، دبیرستان شبانه‌روزی و سالن چند منظوره اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان در نزدیکی محل احداث ساختمان بهزیستی مهربان، بیانگر توسعه مهربان در این محدوده است.
انتظار می‌رود که مدیرکل بهزیستی استان یک‌بار برای همیشه پاسخ این سئوال را بدهند که آیا ساختمان بهزیستی در مهربان احداث خواهد شد یا خیر و اگر احداث ساختمان منتفی است یا خیرانی که زمین فوق را اهدا کرده‌اند می‌توانند زمین خود را صاحب شوند یا خیر.
و سئوال آخر اینکه آیا اصلاً مدیرکل بهزیستی، شهری به نام مهربان را می‌شناشد یا خیر. 
منطقه مهربان با سه شهر مهربان، شربیان، دوزدوزان و 34 روستای تابعه تنها بخش شهرستان سراب بعد از بخش مرکزی و  از مناطق مهم کشاورزی و دامپروری در استان آذربایجان‌شرقی است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول