اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مهربان خبر داد:

بلاتکلیفی زمین اهدایی ساختمان بهزیستی مهربان پس از گذشت 10 سال

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مهربان، بلاتکلیفی زمین اهدایی برای احداث ساختمان بهزیستی مهربان پس از گذشت 10 سال از گلنگ‌زنی آن را مورد انتقاد قرار داد.

بلاتکلیفی زمین اهدایی ساختمان بهزیستی مهربان پس از گذشت 10 سال
محمد حمیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مهربان، عدم بهره‌داری مناسب از زمین‌های اهدایی توسط برخی ادارات را باعث ایجاد مشکلات برای مجموعه شورا در راستای تامین فضاهای موردنیاز برای سایر ادارات و نهادهای متقاضی زمین در شهر مهربان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: اهالی مهربان همواره حامی و پشتیبان مسئولان بوده و هستند و تا حد امکان با مسئولان در زمینه توسعه، عمران و آبادانی منطقه همکاری می‌کنند و باید تلاش شود تا این همدلی و وحدت تقویت شود و از کارهایی که باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود به شدت اجتناب شود.  

بیشتر زمین ادارات مهربان را مردم  اهدا کرده‌اند 
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان، زمین بیشتر ادارات مهربان را اهدایی عنوان کرد و گفت: بیشتر زمین‌های موردنیاز ادارات برای احداث ساختمان‌های اداری، فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی را اهالی و به ویژه کشاورزان مهربان که خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنند، اهدا کرده‌اند و به ندرت اتفاق افتاده است که اداره‌ای برای تهیه زمین موردنیاز در شهر مهربان پول هزینه کند.
حمیدی با اشاره به اهدای 20 هکتار زمین در ورودی شهر مهربان توسط اهالی برای احداث ساختمان‌های آموزشی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی مهربان همچنین اهدا 10 هکتار زمین توسط اهالی و کشاورزان مهربان برای تجمیع گورستان‌های شهر در مناطق مورد درخواست شورا اظهار داشت: عدم بهره‌برداری مناسب و بهینه از اراضی اهدایی اهالی و کشاورزان باعث شده است تا در سال‌های اخیر در تهیه زمین محدودیت‌هایی برای شورای اسلامی شهر مهربان به وجود آید و در برخی موارد اهالی و کشاورزان اهدای زمین را منوط به روشن شدن تکلیف زمین‌هایی بدانند که بلاتکلیف و بدون استفاده باقی مانده و به حال خود رها شده‌اند. 

بهزیستی، مهربان همچنان مستاجر است
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان، بلاتکلیف ماندن زمین اهدایی برای احداث ساختمان بهزیستی مهربان پس از گذشت 10 سال از کلنگ‌زنی آن را مورد انتقاد قرار داد و با گلایه از مسئولان بهزیستی استان اظهار داشت: حدود 10 سال قبل جمعی از اهالی با اهدای زمین و جمعی دیگر با خودیاری و کمک نقدی، زمین موردنیاز برای احداث ساختمان بهزیستی را در اختیار آن سازمان قرار دادند اما، بعد از گذشت 10 سال از کلنگ‌زنی هنوز از احداث ساختمان بهزیستی مهربان خبری نیست و این اداره به خاطر اجاره‌ای بودن ساختمانش هر چند سال از یک مکان به مکان دیگر نقل مکان می‌کند.  

مشارکت بی‌منت مردم با بی مهری بهزیستی مواجه می‌شود
حمیدی افزود: وقتی مشارکت و همکاری بی‌منت اهالی با بی‌مهری یک اداره و سازمان مواجه می‌شود، شورا در موارد موردنیاز دیگر با محدودیت مواجه می‌شود و چه بسا حتی امکان اجابت یک اداره دیگر به حداقل ممکن می‌رسد چرا که مردم دیگر اعتماد گذشته را ندارند.
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان، به پیگیری‌های صورت گرفته در مورد ساختمان بهزیستی مهربان اشاره کرده و افزود: تاکنون دو بار از دفتر مدیرکل وقت ملاقات گرفته‌ایم و در هر دو بار بعد از طی مسافت مهربان ـ تبریز با این پاسخ که مدیرکل امروز جلسه دارد و یا امروز امکان ملاقات با مدیرکل وجود ندارد، مواجه شده‌ایم.

کسی از بهزیستی پیگیر امور ساختمان نیست
حمیدی با اشاره به انتخاب هئیت امنا برای مجتمع بهزیستی مهربان تصریح کرد: در حالی که تمام موارد درخواستی بهزیستی در مورد انتخاب هئیت امنا مورد اجابت قرار گرفته بود،در نهایت در وقت مقرر امکان زیارت مدیرکل بهزیستی میسر نشد و کار به صورت نیمه‌تمام رها شد و کسی هم از بهزیستی پیگیر امور نشد.
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان، جمع‌آوری مجتمع نگهداری کودکان بی‌سرپرست از شهر مهربان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: در حالی‌که اقدامات مناسبی در راستای فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت خیران در زمینه کمک به مجتمع نگهداری کودکان بی‌سرپرست در مهربان صورت گرفته بود و خیران کمک‌های خوبی به این مجتمع می‌کردند و حتی در مورد بیمه آتیه این کودکان نیز یکی از خیران مهربانی کارهای خوبی تدارک دیده بود، جمع‌آوری این مجتمع بدون هماهنگی و اطلاع‌رسانی به مجموعه شورای اسلامی شهر مهربان بسیار تعجب‌برانگیز بود و شورای اسلامی شهر مهربان در مقابل سئوالات خیران جوابی برای گفتن نداشتند.
حمیدی با اشاره به آمادگی خیران برای اهدای زمین در بهترین نقطه شهر و تمایل برای همکاری مشارکت در حد توان برای احداث مجتمع بهزیستی در مهربان گفت: یک نفر از خیران مهربانی مقیم شمال یک قطعه زمین خود در بهترین نقطه شهر را به مساحت حدود 2 هزار و 500 مترمربع به شرط احداث مجتمع بهزیستی در مدت سه سال اهدا کرده بود و حتی قول مشارکت و همکاری در زمینه احداث را داده بود که عدم همکاری مسئولان بهزیستی موجب انصراف خیران از اهدا زمین در بهترین نقطه شهر شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان تصریح کرد: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری مهربان در راستای همکاری همه جانبه در زمینه احداث مجتمع بهزیستی در شهر مهربان، اقدامات لازم برای تغییر کاربری زمین فوق را انجام داده بود که متاسفانه همه این اقدامات به خاطر عدم همکاری مناسب مسئولان بهزیستی بی‌نتیجه ماند.

دیدار با استاندار بسیار راحت‌تر با مدیر کل بهزیستی است 
نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان سراب با اشاره به سفرهای متعدد استاندار آذربایجان‌شرقی به بخش مهربان و ملاقات و دیدارهای مردمی وی، اظهار داشت: انتظار می‌رود که مدیریت بهزیستی استان از استاندار آذربایجان‌شرقی الگو بگیرند و به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان بیشتر توجه کنند و شاید هم مسئله به این صورت است که سایر مناطق مورد توجه مدیرکل بهزیستی باشند اما، مهربان مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان افزود: بنده به جرات می‌گویم که دیدار با استاندار بسیار راحت‌تر از دیدار با مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی است و عملکرد استاندار در توجه به درخواست‌ها مردمی باید به‌عنوان یک فرهنگ مدیریتی در سطوح  مدیریتی نهادینه شود.
حمیدی گفت: استاندار با وجود مشغله‌های فراوان مدیریتی و به‌عنوان نماینده عالی دولت توجه ویژه‌ای به درخواست‌های مردمی می‌کنند و حتی به درخواست‌های ملاقات که در جریان سفرهای شهرستانی و منطقه‌ای ایشان صورت می‌گیرد با سعه‌صدر جواب می‌دهند و با صدور دستورات لازم در کمترین زمان ممکن فرصت ملاقات را فراهم می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر مهربان در ادامه از مدیرکل بهزیستی استان خواست که با توجه به درخواست‌ها و پیگیری‌های مردمی از محل ساختمان بهزیستی مهربان بازدید کرده و اعتبارات لازم برای احداث ساختمان بهزیستی مهربان را در برنامه کاری اداره کل بهزیستی در سال 91 قرار دهد.
منطقه مهربان با سه شهر مهربان، "شربیان"، "دوزدوزان" و 34 روستای تابعه تنها بخش شهرستان سراب بعد از بخش مرکزی و  از مناطق مهم کشاورزی و دامپروری در استان آذربایجان‌شرقی است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول