اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت نمایندگان رسانه‌ها و بهزیستی هرمزگان؛

کارگروه رسانه‌ای بهزیستی هرمزگان تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: در نشست هم‌اندیشی نمایندگان رسانه‌های هرمزگان و مدیر کل بهزیستی هرمزگان با تشکیل کارگروه رسانه‌ای بهزیستی در این استان موافقت شد.

کارگروه رسانه‌ای بهزیستی هرمزگان تشکیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در هرمزگان بعد از ظهر امروز طی نشست هم‌اندیشی رسانه‌ها با مدیر کل بهزیستی این استان ضمن تقدیر از بهزیستی به دلیل تشکیل این نشست، گفت: نگاه رسانه‌ها در استان به بهزیستی نگاهی مناسب و قابل توجه است.
بهنام احمدی با بیان اینکه رسانه‌های استان علاقه‌مند به انعکاس و ارائه راه حل برای مشکلات هستند، ابراز داشت: قشر رسانه‌ای استان بر این عقیده است که بهزیستی مهم‌ترین نقش را در بهبود وضعیت جامعه دارد و به همین دلیل رسانه‌ها نیز خود را در اهداف بهزیستی به نحوی شریک می‌دانند.
سیدعلی علوی مدیر مسئول نشریه ارمغان بندر و سرپرست خبرگزاری موج در هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به نوع مدیریت بهزیستی با توجه به جایگاه آن، گفت: معتقدیم که اگر در این حوزه می‌خواهیم نتیجه‌ای بگیریم باید به روی مسائل ریشه‌ای و پایه‌ای جامعه کار شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ها نیازمند پژوهش و کار علمی است، اضافه کرد: نیاز به انجام پژوهش‌های بیشتر در حوزه اجتماعی محسوس است.
رضا زرگر مسئول نمایندگی خبرگزاری مهر در هرمزگان نیز بیان داشت: نباید رسانه‌ها در پی انتشار برخی از واقعیت‌های موجود اجتماعی مورد غضب و به اصطلاح تحریم برخی از دستگاه‌ها قرار گیرند.
وی خواهان تسهیل در روند جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای تولیدات تحلیلی تفسیری در حوزه بهزیستی شد.
خلیل درخورد سردبیر روزنامه ندای هرمزگان نیز با بیان اینکه حجم تولیدات خبری روابط عمومی بهزیستی هرمزگان در حد مناسب و قابل قبولی قرار دارد، ابراز داشت: باید در این حوزه زمینه‌ای فراهم شود تا طی آن بتوان به تولیداتی در بخش تحلیل و تفسیر مباحث نیز دست یافت.
به گفته این فعال رسانه‌ای، رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی را در تصویب و به ثمر رسیدن طرح‌های خاص هر منطقه داشته باشند.
هومن محمد‌کرمی خبرنگار ایرنا و فعال رسانه‌ای نیز در ادامه با اشاره به کارکردهای رسانه‌ها در موضوعات مختلف به ویژه در حوزه بهزیستی، گفت: باید توجه داشت که پوشش خبری و انعکاس اخبار تنها بخشی از اموری است که رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه انجام دهند.
به گفته وی رسانه‌ها می‌توانند در سایر امور حتی طراحی و معرفی برنامه‌های کلان این نهاد نیز با تولیدات خود راهگشا باشند.
وی در ادامه پیشنهاد تشکیل کارگروه رسانه‌ای در حوزه بهزیستی هرمزگان را مطرح و یادآور شد: این کارگروه می‌تواند علاوه بر روابط عمومی و فعالان رسانه‌ها، در خود میزبان کارشناسان حوزه‌های مختلف اجتماعی نیز باشد.
علی اکسیر سردبیر نشریه گامبرون نیز گفت: احساس می‌شود برخی از نشریات فعالیت کمتری در حوزه بهزیستی دارند.
وی پیشنهاد داد: از ان جی او های فعال در حوزه بهزیستی در رسانه‌های بیشتر گفته و از این نهادهای مردمی حتی برای تولیدات مورد نیاز رسانه‌ها استفاده شود.
اعظم رام خبرنگار روزنامه صبح ساحل نیز در ادامه گفت: اگر روابط عمومی پل میان رسانه‌ها و مدیران هر سازمان است معلوم نیست چرا در برخی از مواقع گرفتن آمار و اطلاعاتی پیش پا افتاده باید حتما با حراست ادارات هماهنگ شود.
به گفته وی این امر می‌تواند در روند اطلاعات مورد نیاز رکود و کندی ایجاد کند.
مهدی دهدار کارشناس امور فرهنگی، فعال رسانه‌ای و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمزگان نیوز نیز در ادامه یادآور شد: تحلیل و انتقاد رسانه‌ها یک فرصت برای مدیران و نهادهاست که باید ارج نهاده شود.
وی افزود: رسانه‌ها انتظار ندارند که مدیران انتقادات را بپذیرند اما می‌گوییم می‌توان به بخشی از تحلیل‌ها و انتقادات اعتماد کرد.
دهدار افزود: احساس می‌شود برخی از مدیران و مسئولان از ارائه آمار حقیقی به ویژه در حوزه اجتماعی واهمه دارند در حالی که کارشناسان مربوطه بر این عقیده‌اند که باید مسایل را برای چاره اندیشی بازگویی کرد.
حدیث زاهدی خبرنگار نیز در ادامه گفت: انتظار می‌رود مسئولان مراکز خوابگاهی و مددجویی بهزیستی به مجوزهای صادره از طرف این اداره توجه بیشتری کنند چرا که حتی با صدور مجوز برای خبرنگاران برای حضور در مراکز تحت پوشش واحدهای مذکور اما مشاهده می‌شود که بعضا با این مجوزها از طرف مسئولان نهادها و مراکز سلیقه‌ای برخورد می‌شود.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان نیز پس از شنیدن اظهار نظرها و سخنان فعالان رسانه‌ای حاضر در این نشست گفت: احساسم بر این است که خیلی از امور را می‌توان با تعامل و کمک رسانه‌ها بهتر و سریع‌تر انجام داد.
جاسم محمدی فارسانی با بیان اینکه امروز ضریب نفوذ بهزیستی در خانواده‌ها قابل لمس است، اضافه کرد: باید از دیدگاه‌های رسانه‌ها نیز کمال استفاده را برد.
وی با بیان اینکه ذهنیت برخی از مدیران اعلام آمار خروجی دستگاه‌ تحت مدیریتی خود است،‌گفت: باید برای هر فرآیند برنامه تعریف شود و از طریق و پیرو برنامه‌ها امور کلان را پیش برد چرا که معتقدیم تنها از این راه می‌توان به نتایج خوب دست یافت.
محمدی ادامه داد: عدم پردازش اطلاعات و داده‌ها نمی‌تواند کارشناسان و طراحان را به مقصدی خوب برساند.
وی با بیان اینکه مقام رهبری به پیوست فرهنگی پروژه‌ها تاکید دارند، افزود: بدون، دیده شدن اهداف در قالب برنامه رسیدن به نقطه مدنظر امکان پذیر نیست.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش رسانه‌ها به ایراد پاره‌ای از موضوعات پرداخت و گفت: به عنوان نمونه در ماه‌های اخیر نسبت به شناسایی محله‌های آسیب‌خیز شهر بندرعباس اقدام کرده‌ایم و طی این رصد و جمع‌آوری اطلاعات دریافته‌ایم که آسیب‌های مبتلا به هر محله حتی با محله مجاور به دلیل  تنوع قومی و نژادی و فرهنگی متغیر است.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها به اینگونه موضوعاتی همیشه توجه دارند، ابراز داشت: برای رفع حل مشکلات محلات در بندرعباس باید از ظرفیت‌های درون محله‌ای کمک گرفت و با راه‌اندازی شوراها و نهادهای درون محله بر اوضاع و آسیب‌های موجود نظارت و بر رفع آنها همت ورزید.
محمدی‌فارسانی در ادامه سخنان خود با تشکیل و راه‌اندازی کارگروه رسانه‌ای بهزیستی با محوریت این سازمان که از طرف برخی از حاضران مطرح شده بود موافقت و گفت: بر این عقیده‌ایم که این کارگروه در صورت عضو بودن منتقدان و مخالفان می‌تواند به پویایی برسد.
وی در ادامه از رسانه‌ها خواست در موضوع معرفی هر چه بیشتر فعالیت‌های بهزیستی و تاثیرات آن به جامعه و به ویژه خیران تلاش بیشتری کنند.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان ابراز داشت: همچنین پرداختن به مبحث آسیب‌های نوظهور و پنهان در این برهه نیز توجهی ویژه داشت.
محمدی فارسانی گفت: باید برای حل مشکلات و آسیب‌های موجود به پژوهش‌ها بیش از پیش توجه کنیم.
در پایان این نشست مصوب شد علاوه بر تشکیل کارگروه رسانه‌ای بهزیستی این گونه نشست‌ها نیز به طور ماهانه برگزار شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول