اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی طبس:

1800 معلول زیرپوشش بهزیستی طبس هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی طبس گفت: یک هزار و 800 معلول زیرپوشش این اداره هستند که با احتساب اعضای خانواده معلولان سرپرست خانوار، 3 هزار و 200 نفر در این حوزه زیرپوشش بهزیستی طبس هستند.

1800 معلول زیرپوشش بهزیستی طبس هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، هادی طالب‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ادغام 16 کانون، مؤسسه و انجمن تشکیل شد که هم‌اکنون دارای 52 وظیفه مختلف مانند رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست، امور مهدهای کودک، سالمندان، معلولان، زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب، احداث مسکن معلولان و ارائه مشاوره و آموزش‌های مختلف است.
وی بیان کرد: اداره بهزیستی شهرستان طبس در حوزه توانبخشی و حمایت از معلولان، یک هزار و 806 نفر معلول را زیرپوشش دارد که شامل 720 نفر معلول جسمی و حرکتی، 460 نفر کم‌توان ذهنی، 147 نفر دارای مشکلات بینایی، 80 نفر بیمار اعصاب و روان و 77 نفر دارای مشکلات گفتاری و شنوایی است که 794 نفر از معلولان دارای بیمه تکمیلی هستند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس ادامه داد: باتوجه به اینکه برخی از معلولان زیرپوشش این اداره، سرپرست خانوار هستند با احتساب اعضای خانواده معلولان سرپرست خانوار، 3 هزار و 200 نفر زیر پوشش بهزیستی طبس هستند.
وی یادآور شد: مهم‌ترین هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی، کاهش درجه معلولیت یا جلوگیری از افزایش معلولیت و همچنین بازتوان کردن معلول است تا شخص معلول بتواند کارهای خود را انجام دهد.
طالب‌زاده خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به امور بیماران مزمن اعصاب و روان که به صورت مطلوب به درمان‌ها پاسخ نمی‌دهند، مرکز جامع توانبخشی بیماران روانی مزمن با عنوان «طراوت» در طبس راه‌اندازی شده است که این نوع بیماران به‌وسیله روانپزشکان مرکز به صورت رایگان ویزیت شده و داروی تجویز شده و مشاوره نیز به رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد که هم‌اکنون 80 بیمار اعصاب و روان زیرپوشش این مرکز قرار دارند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این برای جدا کردن بیماران اعصاب و روان از محیط خانه و افزایش ارتباطات این نوع بیماران، مرکز روزانه بیماران اعصاب و روان؛ و برای افزایش توانایی آن‌ها سه مرکز حرفه‌آموزی در طبس فعال است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس گفت: مرکز جامع توانبخشی شهید فولادی طبس نیز به معلولانی که زیرپوشش بهزیستی نیستند خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، و شنوایی‌شناسی ارائه می‌کند که این مرکز از ابتدای سال جاری تاکنون 177 نفر در قسمت فیزیوتراپی، 120 نفر در قسمت کاردرمانی، 112 نفر در قسمت گفتاردرمانی، 376 نفر در قسمت شنوایی‌شناسی و 64 نفر در قسمت بینایی‌سنجی پذیرش داشته است.
وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه شهرستان طبس دارای یک هزار و 806 نفر معلول است اما دلیل اینکه هیچ‌گاه شاهد تردد معلولان در سطح شهر نیستیم این است که متأسفانه معابر، ادارات و حتی اماکن مذهبی و مساجد سطح شهر برای تردد معلولان مناسب نیست که توجه جدی مسئولان مربوطه را می‌طلبد.
طالب‌زاده بیان کرد: در حال حاضر 64 مؤسسه غیردولتی از جمله 9 مؤسسه خیریه زیرنظر بهزیستی طبس فعالیت می‌کند و در حوزه مشارکت‌های مردمی هم از ابتدای سال جاری تاکنون 128 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی جذب شده است.
وی با بیان اینکه تأکید سازمان بهزیستی در سال جاری و سال آینده بر اشتغال معلولان است، افزود: کارفرمای 22 معلول حق بیمه معلولان را از بهزیستی دریافت می‌کنند و 15 معلول هم حق بیمه پرداختی خود به صورت خویش‌فرمایی را از بهزیستی دریافت می‌کنند که در سال جاری نیز 20 نفر معلول دیگر در طبس مشغول به کار شدند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس درباره احداث مسکن مددجویان و معلولان هم اظهار داشت: از سال 1387 کار احداث 205 واحد مسکونی شامل 79 واحد در بخش دستگردان، 62 واحد در بخش دیهوک، 16 واحد در شهر طبس و 48 واحد در روستاهای بخش مرکزی را آغاز کردیم که تاکنون 111 واحد آن به بهره‌برداری رسیده است و 94 واحد باقیمانده نیز ظرف یک ماه آینده تکمیل و تحویل می‌شود.
وی ادامه داد: طی سه سال اخیر در مجموع 18 میلیارد و 538 میلیون و 490 هزار ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و هیئت دولت به استان یزد و همچنین اعتبارات سازمان بهزیستی، برای احداث مسکن مددجویان بهزیستی طبس جذب شده است.
طالب‌زاده بیان کرد: اداره بهزیستی شهرستان طبس در حوزه اجتماعی 427 خانواده با یک هزار و 81 نفر جمعیت را زیرپوشش دارد که این خانواده‌ها براساس تعداد افراد خانوار، ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.
وی یادآور شد: باتوجه به اینکه معمولاً خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی کم‌خرج بوده و صرفه‌جویی می‌کنند، با هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی یارانه‌ها کمک بسیار خوبی به این خانواده‌ها شده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس عنوان کرد: 32 مهدکودک شامل 9 مورد شهری و 23 موردی روستایی با 850 کودک زیرنظر این اداره است که به دلیل سرمایه‌گذاری وزارت آموزش و پرورش روی پیش‌دبستانی‌ها و کاهش استقبال مردم از مهدهای کودک، در سال جاری شش مهدکودک در شهرستان طبس تعطیل شده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول