اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس دفتر فنی بهزیستی خراسان رضوی:

اقدامات پدافند غیرعامل در بهزیستی با سرعت مطلوب پیش می‌رود

خبرگزاری فارس: کارشناس دفتر فنی و پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی گفت: اقدامات پدافند غیرعامل در بهزیستی، با سرعتی بسیار مطلوب پیش می‌رود و در سه ماه گذشته، عملیات ایمن‌سازی کامل محیطی برای ساختمان ستادی پایان یافته است.

اقدامات پدافند غیرعامل در بهزیستی با سرعت مطلوب پیش می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرمهدی پاشایی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از این برنامه‌ ایمن‌سازی، پست 800 آمپری و تابلوهای فشار قوی برق داخل موتورخانه قرار داشت که هر لحظه خطر انفجار، کل مجموعه را تهدید می‌کرد و از طرفی، مسیر انتقال کابل‌های برق و لوله‌های آب، یک کانال بود که این هم خطراتی را به صورت بالقوه ایجاد می‌کرد.
وی اضافه کرد: با انتقال پست برق و تابلوها به محل دیگر و جداسازی مسیر انتقال کابل‌ها، این مشکلات رفع شد.
وی در زمینه‌ تهدید دیگر تأسیساتی گفت: به دلیل افزایش مساحت ساختمان و تغییرات شرایط جوی، و از طرفی، قدیمی بودن و پایین بودن راندمان سیستم، ظرفیت سرمایی دستگاه‌های هواساز برای تابستان کافی نبود که با تغییراتی در خطوط رفت و برگشت اصلی ساختمان و اصلاح کلکتورها و خط برج خنک‌کننده، این مشکل نیز مرتفع شده است.
پارسایی‌نژاد اظهار داشت: سیستم خاموش کردن آتش ساختمان نیز کارآیی لازم را نداشت و اگر ساختمان دچار حادثه می‌شد امکان تلفات انسانی بالا بود که این سیستم نیز اصلاح گردید که در صورت بروز حادثه‌، به سرعت و با کارآیی مناسب، قابل استفاده باشد.
وی خاطر نشان کرد:‌ در زمینه سیستم گازرسانی ساختمان نیز دو اشکال عمده وجود داشت که یکی مربوط به وجود شیر قطع و وصل گاز در داخل موتور خانه بود که یک عیب بزرگ است و اگر حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد باید قطع گاز از شیر اصلی در ابتدای محوطه و توسط پرسنل شرکت گاز انجام می‌شد که ممکن بود خطرات زیادی برای کارکنان ایجاد کند و تلفات بسیار زیادی به بار آورد.
وی افزود‌: همچنین سیستم به گونه‌ای بود که گاز با فشار زیاد وارد موتورخانه می‌شد یعنی رگلاتور گاز در داخل موتورخانه نصب شده بود که این هم خودش یک مشکل حاد است و امکان بروز عواقب تهدیدآمیزی برای جان کارکنان را فراهم می‌کرد.
کارشناس دفتر پدافند غیر عامل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با تغییر محل رگلاتور گاز به بیرون از موتور خانه و تعبیه‌ی شیر قطع گاز در این محل، این خطرات نیز پیشگیری شد.
وی همچنین در مورد سیستم آبرسانی گفت:‌ لوله‌کشی آب ساختمان به نحوی بود که تمام ساختمان از یک لوله تغذیه می‌شد و اگر در قسمتی از ساختمان، ترکیدگی اتفاق می‌افتاد تا تعمیر این قسمت، باید آب همه‌ی ساختمان قطع می‌شد.
وی افزود: این نقص نیز با تغییر لوله‌کشی ساختمان، و نصب یک لوله‌ی مجزا و یک ابزار قطع و وصل جداگانه برای هر قسمت از بین رفت.
 پاشایی‌نژاد درباره موضوع پدافند غیر عامل یادآور شد: پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که در تمام زمینه‌ها و موقعیت‌های حادثه‌ساز، ایمنی ایجاد کند و تلفات مالی و جانی و عواقب سوانح را در محیط‌های عمومی، به حداقل ممکن کاهش دهد بنابراین هر کاری که بتواند، خطرات و حوادث را پیش‌بینی کرده و عواقب و مخاطرات ناشی از آنها را کاهش دهد جزو برنامه‌ی پدافند غیر عامل به حساب می‌آید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول