اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در مشهد:

برنامه‌های جدید بهزیستی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از طرح‌های جدید این سازمان برای اشتغال زنان سرپرست خانوار خبر داد.

برنامه‌های جدید بهزیستی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار اعلام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار داشت: جدید‌ترین طرح این سازمان برای اشتغال زنان سرپرست خانوار که در همکاری با سازمان‌های بین‌المللی اجرا می‌شود طرح خدمات مالی خرد است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  که برای شرکت در همایش آموزشی کارشناسان مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی استان‌ها به مشهد سفر کرده بود اظهار داشت: این طرح قبلا در 5 استان کشور به صورت آزمایشی به اجرا درآمده که موفق بوده و امسال برنامه داریم که در 2 استان کشور به صورت پروژه‌ای و به طور کامل این طرح را اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز این طرح به مبلغ 3 میلیارد تومان از سوی شورای عالی اشتغال و معاون اول رئیس جمهور اختصاص یافته گفت: در صورت اجرای موفق این طرح، این الگو به عنوان یک مدل مایکروفاینانس (خدمات اقتصادی خرد) در سطح کشور توسعه خواهد یافت.
در این طرح، خانواده‌های روستایی و مناطق محروم شهری با محوریت زنان، تشکیلات کوچک اقتصادی راه‌اندازی می‌کنند و دولت و بانک‌ها حمایت از این تشکیلات را به عهده می‌گیرند و ضمانت بازپرداخت تسهیلات، کل تشکیلات خواهد بود.
زنگانه همچنین از ساماندهی و رفع مشکلات حقوقی و اجرایی گروه‌های همیار خبر داد و گفت: با توجه به مشکلاتی که گروه‌های همیار در تشکیلات، اجرا و در مسائل حقوقی داشتند کمیته‌ای در بهزیستی تشکیل شده که در حال بررسی این مسائل است و گزارش این کمیته، راهکارهای حل این مشکلات را ارائه خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد:‌ اگر گزارش کمیته‌ بررسی مشکلات گروه‌های همیار، در این جهت باشد که باید مصوبه‌ای از دولت گرفته شود یا لایحه‌ای به مجلس برود این کار انجام می‌شود تا گروه‌های همیار به عنوان تشکیلات دائمی و قانونمند جمعیت‌های کوچک مددجویان با محور اشتغال خانگی، تثبیت و توسعه یابند.
زنگانه همچنین گفت: اشتغال خانگی یک مدل کارآمد و خیلی مناسب برای زنان سرپرست خانوار است که می‌تواند خانواده‌های آنان را نیز وارد اشتغال سالم کند و علاوه بر کمک به معیشت خانواده و اطرافیان، زمینه‌ استقلال کامل و فراگیری مهارت‌های اجتماعی را نیز فراهم کند.
وی از ادغام وزارت‌های کار و تعاون و رفاه به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته مترصد دریافت یک اعتبار خاص ویژه‌ی اشتغال خانگی زنان سرپرست خانوار هستیم که بخشی از تعهد 100 هزار فرصت شغلی را که بهزیستی بر عهده گرفته از این محل، محقق سازیم.
بر اساس سرشماری سال 85، نزدیک به 60 درصد از یک میلیون و 700 هزار زن سرپرست خانوار کشور، بیکار هستند.
در حالی که هنوز آمار سرشماری سال 90 اعلام نشده اما برخی ارزیابی‌ها از اضافه شدن سالانه یکصدهزار نفر به جمع خانواده‌های تحت پوشش زنان سرپرست خانوار در کشور حکایت دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول