اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل بهزیستی استان کردستان خبر داد‌:

بهرمندی 33 هزار معلول کردستانی از خدمات سازمان بهزیستی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل بهزیستی استان کردستان از بهره‌مندی 33 هزار معلول این استان از خدمات مستمر و غیر مستمر سازمان بهزیستی خبر داد.

بهرمندی 33 هزار معلول کردستانی از خدمات سازمان بهزیستی
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدصباح قریشی در آستانه فرا رسیدن 12 آذر روز جهانی معلولان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه 5 هزار و 200 نفر از آمار یاد شده زیر پوشش خدمات مستمر این سازمان قرار دارند، اظهارداشت: 5 هزار نفر پشت نوبتی، یک هزار و 100 نفر دانش‌آموز، 220 نفر دانشجو و بقیه نیز به صورت غیرمستمر از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.
وی از توانمندسازی به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی برای معلولان نام برد و ادامه داد: رسیدن به این مهم در گرو تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولین و توانمندی‌های موجود در آنان است.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان کردستان عدم وجود فضای مناسب شهری برای معلولان را از اصلی‌ترین مشکلات آنان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای فضا سازی محیط شهری و اماکن و معابر در استان اقدامات موثری انجام شده، اما تحقق کامل این مهم نیازمند همکاری و همیاری مسئولان و اختصاص اعتبارات کافی است.
قریشی تصریح کرد: سازگارکردن محیط شهری با نیازهای معلولان در واقع بازگرداندن آنان به اجتماع و زندگی است و رفع این موانع از مهم‌ترین اقداماتی است که ضامن مشارکت هر چه بیشتر این افراد در مسائل مربوط به خودشان است.
وی به شعار امسال روز جهانی معلولان اشاره کرد و افزود: شعار امسال روز جهانی معلولان با عنوان با هم برای دنیای بهتر برای همه نامگذاری شده است، که امید می‌رود همه ما در راستای تحقق این شعار تلاش کنیم.
سرپرست اداره کل بهزیستی استان کردستان برگزاری اینگونه برنامه‌ها را تلنگری به جامعه برای حضور معلولان در عرصه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: معلولان با حضور در اینگونه محافل و برنامه‌ها این انگیزه را در خود پیدا می کنند که در کنار سایر اقشار جامعه به فعالیت و زندگی ادامه داده و فرد مفیدی در جامعه باشند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول