اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

راه‏های مواصلاتی فیروزکوه در هر شرایطی باز باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزکوه گفت: با توجه به اینکه این شهرستان، منطقه بسیار مهمی برای استان تهران تلقی می‏شود باید راه‏های مواصلاتی آن در تمام شرایط باز باشد تا امکان تردد برای مسافران وجود داشته باشد.

راه‏های مواصلاتی فیروزکوه در هر شرایطی باز باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در جلسه ستاد بحران که در فرمانداری شهرستان فیروزکوه برگزار شد، از تلاش‏های صادقانه اعضای ستاد مدیریت بحران و همه افرادی که در عرصه‏های مختلف امدادرسانی، خدمات‏دهی و سرویس‏دهی به مسافران تلاش می‏کنند، قدردانی کرد.
وی گفت: این افراد در ساعات مختلف شبانه‏روز در گرما و سرما وظایف و ماموریت‏های خود را به بهترین شکل برای خدمات‏رسانی به مردم انجام می‏دهند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: با توجه به زلزله‏ای که اخیراً در ترکیه و در جوار کشورمان رخ داد، باید گفت این اتفاق هشداری است برای کشور ما که بر روی گسل قرار دارد و بسیاری از مناطق کشور در خطر زلزله است.
افشارنادری تصریح کرد: همه ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مدیریت به دو شکل خواهد بود، یک نوع مدیریت محقق روال عادی است و نوع دیگر آن مدیریت در فرآیند بحران است.
وی در این راستا افزود: اگر بخواهیم در شرایط و مواقع بحران مدیریت صحیح صورت پذیرد، مستلزم آن است که از قبل آمادگی‏ها و پیش‏بینی لازم صورت پذیرد.
فرماندار شهرستان فیروزکوه بیان داشت: باید در مواقع بحران سناریوهای متعددی را برای خودمان تصور کنیم و بنا را بر آن بگذاریم که مثلاً پس از وقوع سیل، زلزله، کولاک و ... از امکانات لازم برخوردار هستیم پس باید تمام دستگاه‏ها با در نظر گرفتن این عوامل نسبت به رفع نواقص و ضعف‏های کار خود اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه زلزله، مقاوم‏سازی بناها، تجهیز امکانات و نیروهای انسانی می‏تواند نقش بسیار مهمی در کاهش اثرات زلزله داشته باشد.
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: دستگاه‏های نظارتی و متولی در زمینه مقاوم‏سازی بناها باید وظایف و ماموریت خود را به درستی انجام دهند زیرا کوچک‏ترین قصوری از سوی آنها منجر به وقوع اتفاقات ناگوار خواهد شد.
افشارنادری همچنین ضمن اشاره به موقعیت اقلیمی شهرستان فیروزکوه افزود: با توجه به اینکه این شهرستان منطقه بسیار مهمی برای استان تهران تلقی می‏شود باید راه‏های مواصلاتی آن در تمام شرایط باز باشد تا امکان تردد برای مسافران وجود داشته باشد.
افشارنادری اضافه کرد: اسکان مسافران در راه‏مانده باید به بهترین شکل در شهرستان فیروزکوه صورت پذیرد تا خدای نکرده خاطره بدی در این محور برای مسافران باقی نماند.
فرماندار فیروزکوه گفت: با توجه به زمستان زودهنگام امسال باید امکانات لازم از جمله دپوی نمک در سطح معابر شهری، روستایی و جاده‏ای و همچنین شناسایی ظرفیت‏های شهرستان برای اسکان مسافران در مدارس، حسینیه‏ها، سالن‏های ورزشی و غیره به بهترین شکل و با یک برنامه‏ریزی درست انجام شود.
وی تصریح کرد: در این ایام سرکشی از پایگاه‏ها، راهدارخانه‏ها، پایگاه اورژانس از طریق مدیران مربوطه و همچنین حوزه عمرانی فرمانداری باید مورد توجه قرار گیرد تا حساسیت‏های لازم در منطقه ایجاد شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: تعامل و هماهنگی خوبی باید بین دستگاه‏‏های اورژانس، هلال احمر، اداره راه و ترابری، راهداری و ... برقرار باشد زیرا لازمه خوب خدمت ‏کردن و انجام ماموریت هماهنگی بین تمام دستگاه‏ها است.
افشارنادری اظهار داشت: اطلاع‏رسانی جاده‏ای باید صورت پذیرد تا افرادی که قصد تردد از مسیر فیروزکوه را دارند، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول