اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری گیلان خبر داد:

بازگشایی راه‌های کوهستانی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری گیلان گفت: 416 راهدار با 216 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک در حال بازگشایی راه‌های کوهستانی گیلان هستند.

بازگشایی راه‌های کوهستانی گیلان
سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از آمادگی اداره کل راه و ترابری استان برای بازگشایی راه‌های کوهستانی گیلان خبر داد.
وی با اشاره به شدت برف و باران به ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر گیلان اظهار داشت: 416 راهدار با 216 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده و راه‌های کوهستانی و برفگیر استان هستند.
مدیر کل راه و ترابری گیلان اذعان داشت: تمام مناطق کوهستانی گیلان پوشیده از برف است و همچنان بارش برف در این نقاط ادامه دارد.
وی ادامه داد: ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال در حوزه استحفاظی شهرستان تالش به حدود 90 سانتی‌متر رسیده است و رانندگانی که قصد عبور از این محور را دارند باید با احتیاط رانندگی کرده و وسایل گرمازا و تجهیزات لازم زمستانی مانند زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و از سیستم گرمایش وسیله خودروی خود مطمئن شوند.
علیپور با بیان اینکه گیلان دارای 14 هزار و 42 کیلومتر وسعت است، افزود: این استان دارای 2 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
وی راه‌های اصلی و فرعی و راه روستایی گیلان را در مدت فعالیت دولت نهم و دهم همراه با رشد عنوان کرد و گفت: آبادی‌های بالای 20 خانوار گیلان قبل از سال 84 تعداد 2 هزار و دو خانوار بودند که این رقم در سال 88 به 2 هزار و 47 خانوار رسیده که دو درصد رشد داشته است. 
این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر گیلان دارای 10 هزار و 628 کیلومتر راه است، خاطرنشان کرد: این مقدار معادل 11 هزار و 773 کیلومتر راه هم‌سنگ است.
مدیرکل راه و ترابری گیلان از وجود 15 راهدارخانه و 14 اداره راه و ترابری در استان خبر داد و ابراز داشت: 10 راهدارخانه سیار نیز در گیلان وجود دارد.
کارشناس هواشناسی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آخرین وضعیت هوای این استان اظهار داشت: امروز هوای رشت چهار درجه کاهش دما داشت و انزلی هفت درجه بود.
سمانه نگاه، با بیان اینکه بیشترین بارش امروز مربوط به انزلی با 165 میلی‌متر بارندگی بود، افزود: در رشت 120 میلی‌متر باران باریده است و جیرنده رودبار شش درجه زیرصفر بود.
وی، ارتفاعات ایستگاه‌های ماسوله و جیرنده را همراه با برف عنوان کرد و اذعان داشت: سامانه سرد در حال خروج از مرزهای شرقی است و پیش‌بینی می‌شود جو آرام در استان داشته باشیم.
کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه از فردا تا اوایل هفته آینده پنج تا 12 درجه افزایش دما در گیلان خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در دو روز آینده هوای گیلان صاف و آفتابی باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول