اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

متوسط آسفالت راه‌های روستایی خلخال به 41 درصد رسید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: متوسط برخورداری روستاییان خلخال از راه آسفالت به 41 درصد رسیده در حالی که دو سال قبل این میزان در پایین‌ترین وضعیت کشوری، کمتر از 25 درصد بود.

متوسط آسفالت راه‌های روستایی خلخال به 41 درصد رسید
بشیر خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این متوسط در شهرستان کوثر از نظر آسفالت راه روستایی به 55 درصد می‌رسد که پیش‌تر از این، متوسط راه‌های آسفالت روستایی این شهرستان کمتر از 35 درصد بود.
وی در ادامه به مهم‌ترین طرح‌ها و لوایح مجلس در سال جاری اشاره کرد و گفت: نمایندگان در راستای ایفای دو وظیفه اصلی خود یعنی تصویب قانون، لوایح و طرح‌ها و نظارت بر عملکرد‌ها تلاش کردند تا با حضوری موثر در کمیسیون‌ها طرح‌ها و لوایحی را به مرحله تصویب برسانند که سنخیتی با ادای حق و حقوق مردم در نظام اسلامی، اجرای عدالت و حفظ شأنیت و جایگاه نظام اسلامی داشته باشد.
این نماینده مجلس به تصویب طرح نظارت بر کار نمایندگان به عنوان یک اقدام اساسی مجلس هشتم در نظارت بیشتر بر عملکرد نمایندگان اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه بعد از بحث و بررسی‌های مختلف و کارهای کارشناسی در کمیسیون‌های مربوط به این موضوع در مجلس شورای اسلامی این طرح با اکثریت آرای نمایندگان به تصویب رسید و قرار است بعد از تایید نهایی شورای نگهبان به اجرا درآید.
خالقی به تاخیر به وجود آمده در تصویب بودجه سال 90 و برخی پیامدهای منفی آن اشاره کرد و گفت: انتظار داریم دولت بودجه سال 91 را به موقع و حداقل تا آخر آذر ماه تحویل دهد تا نمایندگان با فراغ بال بیشتر تا بهمن ماه بتوانند لایحه بودجه سال 91 را تصویب و به دولت ارائه کنند.
نماینده مردم خلخال و کوثر به مهم‌ترین اولویت و نیازهای حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود:‌ اشتغال دغدغه مهم مسئولان و خانواده‌ها و جوانان است به طوری که امروز در هر خانواده‌ای چند نفر تحصیلکرده بیکار وجود دارد که به یک مشکل و دغدغه جدی برای آنها تبدیل شده است.
وی ادامه داد: 80 درصد مراجعات به دفتر نمایندگان نیز مربوط به این موضوع است اما مردم و موکلان بدانند که نماینده تنها با تصویب قوانین راهگشا می‌تواند در این زمینه اقدامی اساسی انجام دهد وگرنه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال کار نماینده نیست.
خالقی اظهار داشت: ما از طریق مسئولان کشوری و استانی پیگیر طرح‌های اشتغالزا به ویژه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حل این مشکل هستیم و یقین داریم که این مشکلات به دست یک یا چند نفر حل شدنی نیست بلکه به عزم عمومی نیاز داریم تا معضل بیکاری را برطرف کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه 105ساله کلاس‌داری در خلخال و 70 ساله فعالیت در فرمانداری اشاره کرد و گفت: خلخال با این همه قدمت فرهنگی و کار تشکیلاتی شایسته نیست امروز با مشکلات متعددی مواجه شود و حتی آسفالت معابر، کوچه‌ها و راه‌های روستایی دغدغه‌ای برای مردم باشد.
خالقی ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با جلب و جذب بخش خصوصی و همراهی مناسب آنها را خاطرنشان کرد و ابراز داشت: به دلیل همسایگی با چهار استان مجاور مهم‌ترین دغدغه و مشکل ما بعد از اشتغال برقراری ارتباط زمینی و توسعه راه‌هاست به طوری که حتی یک کیلومتر راه اصلی را در این شهرستان شاهد نیستیم.
نماینده مردم خلخال و کوثر اعتبار در نظر گرفته شده در این حوزه را کمتر از سرانه جمعیتی آن برشمرد و تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبارات استانی از ردیف‌های ملی و با تلاش‌های گسترده از طریق کمیسیون عمرانی مجلس و وزارت راه و شهرسازی سعی می‌کنیم ردیف اعتباری مستقلی را برای اجرای پروژه‌های راهداری به دست آوریم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول