اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در نشست شورای راهداری تاکید شد؛

هیچ کوتاهی در ایمن‌سازی راه‌های روستایی پذیرفته نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری هرمزگان گفت: هیچ کوتاهی، قصور و کم‌توجهی در ایمن‌سازی راه‌های روستایی پذیرفته نمی‌شود.

هیچ کوتاهی در ایمن‌سازی راه‌های روستایی پذیرفته نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، خداداد مقبلی ظهر امروز در نشست شورای راهداری که با حضور مدیر کل راه و ترابری استان و روسای ادارات راه و ترابری شهرستان‌ها در سالن این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: ادارات راه و ترابری شهرستان‌های تابعه به ماشین‌آلات آماده به کار  تجهیز شده  لذا تلاش مبتنی  بر برنامه‌ریزی در بخش راهداری  باید مستمر و مداوم باشد.
وی ضمن تاکید بر گسترش خدمات راهداری به راه‌های روستایی خطاب به روسای ادارات راه و ترابری شهرستان‌ها تصریح کرد: هیچ کوتاهی، قصور و کم‌توجهی در بحث ایمن‌سازی راه‌های روستایی پذیرفته نمی‌شود.
مدیر کل راه و ترابری هرمزگان با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و لزوم آماده بودن راه‌های حوزه استحفاظی، پیش‌بینی و پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارش و سیلاب را ضروری اعلام کرد.
مقبلی ادامه داد: تنظیم  بستر رودخانه و مسیرهای سیلاب از تابستان آغاز شده و این روند همچنان باید با جدیت تداوم داشته باشد.
وی با تاکید بر اهتمام روسای ادارات مبنی بر اجرایی شدن فعالیت‌های زمستانی راهداری تصریح کرد: هیچ کوتاهی و سهل‌انگاری در این خصوص قابل اغماض نیست.
مقبلی افزود: شانه‌سازی یکی از عوامل مهمی است که در کاهش تصادفات نقش دارد لذا این کار نه به عنوان آزمون و خطا بلکه به عنوان یک فعالیت علمی قابل اجرا که در کاهش واژگونی نقش به سزایی دارد در سراسر محورهای استان اجرایی شده است .
وی کاهش شیب شیروانی مسیرها و تردد را یک هدف مهم دانست و بیان کرد:  باید در 60 کیلومتر از محورهای پر ترافیک هر شهرستان این کار انجام شود.
مدیر کل راه و ترابری هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه برای کاهش تصادفات از اداره ایمنی خواست نصب علائم در عمودی، افقی، نصب نیوجرسی و گارد ریل، خط کشی و ایمن سازی محورها  را در دستور کار قرار داده تا ضریب ایمنی محورها افزایش یابد.
وی اضافه کرد:‌ در سایه توجه صرف به راه‌های اصلی نباید راه‌های روستایی مورد غفلت قرار گیرد.
وی در پایان نشست یادآور شد: کسب رتبه دوم کاهش تصادفات کشوری  راه و ترابری هرمزگان در ایام نوروز و چهار ماهه نخست سال‌جاری در محورها گامی مهم در راستای حرکت با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی است که این روند با احداث راه‌های جدید بهسازی و ایمنی‌سازی محورها موجود تداوم خواهد یافت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول