اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر پروژه درختکاری راه‌های کشور:

درختکاری در حریم راه‌ها تصادفات را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه درختکاری حاشیه راه‌های کشور گفت: کاشت نهال در حریم راه‌های شریانی کشور علاوه بر نشاط روحی رانندگان، در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی تردد موثر است.

درختکاری در حریم راه‌ها تصادفات را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری گلستان، محمدتقی جوان‌شورابی در جلسه هم‌اندیشی ایجاد فضای سبز و منظرآرایی در حریم راه‌های کشور با حضور پیمانکاران فعال در پروژه‌های راهسازی اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی، درختکاری حاشیه راه‌ها را از سال جاری به طور جدی در دستور کار قرار داده و در مرحله اول با ابلاغ 150 میلیون ریال اعتبار به استان‌ها، عقد قرارداد مطالعات آن آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه طرح مذکور، امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی به طور نمادین در استان گلستان آغاز شد، ادامه داد: توانمندی پیمانکاران بخش راهسازی و شرایط آب و هوایی گلستان به گونه‌ای است که می‌تواند این استان، پایلوت و آغازکننده توسعه این حرکت با استفاده از توانمندی بخش خصوصی و NGOها در کشور باشد.
مدیر پروژه درختکاری در حریم راه‌های کشور اظهار داشت: کاشت 10 کیلومتر درخت در ورودی مراکز و شهرهای مهم هر استان از پیش‌بینی‌های اولیه پروژه درختکاری حاشیه راه‌ها است.
جوان شورابی گفت: اکنون پنج میلیارد ریال اعتبار برای انجام اقدامات مشاوره این پروژه به ادارات کل راه و ترابری استان‌ها ابلاغ شده و شش میلیارد ریال نیز برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه به سه استان گلستان، اصفهان و همدان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد مطالعات این پروژه به غیر از سه استان مذکور در استان‌های دیگر در دست اقدام است که پس از تائید مطالعات، اعتبارات لازم برای آغاز عملیات اجرایی در اختیار آنها گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با ادارات کل راه و ترابری استان‌ها و به منظور وحدت رویه اجرای این طرح در کشور، هر اداره کل نماینده‌ای را به دبیرخانه این پروژه که در راه و ترابری گلستان مستقر است، معرفی کرده است.
دبیر پروژه درختکاری راه‌های کشور نیز در این جلسه خاطرنشان ساخت: تامین نیروی انسانی و اعتبار مورد نیاز، فاصله کشت، نوع نهال، نوع کشت، چگونگی آبیاری و گنجاندن این پروژه در قالب مناقصه و قرارداد در هنگام اجرای این پروژه مدنظر قرار خواهند گرفت.
حسین محبوبی متذکر شد: تشکیل نهاد مردمی (NGO) با هیئت موسس و اساسنامه در صورت تامین اعتبارات لازم، تشکیل کارگروهی مرکب از کارشناسان اداره کل، پیمانکار و مشاوران مربوطه و انجام مطالعات کارشناسی، راهکارهایی هستند که برای اجرای مطلوب این پروژه پیشنهاد می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول