اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد:

اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی در روستاهای اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از 200 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی روستاهای این استان اجرایی شده است.

اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی در روستاهای اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین صبح امروز در جلسه انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی اردبیل اظهار داشت: جشن تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و کتابخانه‌های برتر استان اردبیل همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود که این جشن نقطه عطفی در تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، مسئولان مشارکت‌کننده در این حوزه، کتابداران نمونه و اعضای برتر و رسانه‌های موفق است.
فرهمندامین در ادامه سخنان خود رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی را توسعه و بسط فعالیت‌های فرهنگی اعلام کرد و افزود: کتابخانه‌ها امروز از وضعیت سنتی کتاب دادن و کتاب جدید گرفتن و عضویت ساده گذر کرده و به وضعیت کتابخوانی نوین و کتابداری حرفه‌ای رسیده است به طوری که شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نیز با همین هدف راه‌اندازی شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با یادآوری اینکه بیش از 76 هزار نفر عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور شده‌اند، بیان داشت: با حضور نخبگان و برجستگان فرهنگی هر استان این شبکه رونق بیشتری گرفته و در کشور نیز فعالیت کتاب و کتابخوانی از حالت سنتی به وضعیت نوین درآمده است.
وی از برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: در این زمینه رتبه استان اردبیل را از شانزدهم به رتبه نهم رسانده‌ایم و در جذب کتابخوانان و حضور آنها در مسابقات فرهنگی آنلاین و مکتوب جزو استان‌های برگزیده و برتر کشور هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در ادامه از رشد 167 درصدی شرکت‌کنندگان در مسابقات فرهنگی و هنری و اعضای شبکه کتابخوانان حرفه‌ای کشور در دو ماه اخیر خبر داد.
فرهمندامین در بخش دیگری از سخنان خود از برگزیده شدن 23 نفر کتابخوانان برتر استان در مسابقات فرهنگی نهاد و کسب جوایز شایسته خبر داد و اعلام کرد: ما نخستین نشریه داخلی کتابخوانی را در قالب الکترونیکی راه‌اندازی کرده‌ایم و همزمان با هفته کتاب از این نشریه نیز رونمایی می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود  امر مطالعه و مشارکت در توسعه کمی و کیفی این بخش را یک سرمایه بزرگ اجتماعی توصیف کرد و اظهار داشت: باید روز به روز این سرمایه ارزشمند را توسعه دهیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول