اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

گزارش فارس از هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان؛

نمایشگاه کتاب کرمان، جشنواره‌ای فرهنگی

خبرگزاری فارس: بازدیدکنندگان هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان می‌گویند که برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع از جمله برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای نمایش‌های عروسکی، نمایش تازه‌های نشر و کتاب‌های برگزیده، اجرای زنده موسیقی و نمایش عکس، نمایشگاه کتاب کرمان را به یک جشنواره فرهنگی تبدیل کرده است.

نمایشگاه کتاب کرمان، جشنواره‌ای فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان 14 آبان ماه جاری در حالی در محل دائمی نمایشگاه‌های جنوب‌شرق کرمان آغاز به کار کرد که فروش بیش از یک میلیارد تومانی نمایشگاه در سال گذشته موجب ترغیب ناشران برای حضور در این برنامه شده بود به طوریکه بیش از 950 ناشر به کرمان آمدند.

* غرفه کودکان فضای دلچسبی را به وجود آورده است
یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان غرفه‌های بسیاری دارد، اما بیشتر این غرفه‌ها ویژه موضوع خاصی نیستند و در یک غرفه می‌توان انواع کتاب‌ها از شعر و داستان تا آشپزی و فعال را در کنار هم مشاهده کرد.
میلاد قنبری با بیان اینکه محل نمایشگاه کتاب در محیطی به نسبت باز قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به سردی هوا در این فصل در نمایشگاه سال گذشته سیستم گرمایشی مطلوبی وجود نداشته که در نمایشگاه هشتم این مشکل برطرف شده است.
وی افزود: همچنین با پهن کردن موکت در سالن‌ها از ایجاد گرد و خاک در فضا جلوگیری شده است.
یکی دیگر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب کرمان به فارس گفت: اگر نمایشگاه سیستم جست‌وجوی کامپیوتری را داشت، خریداران کتاب به راحتی می‌توانستند کتاب‌های مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند.
سعید محمدی‌زاده که فرزند خردسالش را هم به نمایشگاه آورده است، تصریح کرد: وجود غرفه جنبی کودکان که دارای سالن نقاشی و نمایش است، فضای دلچسبی را برای کودکان به وجود آورده است و بچه‌ها با حضور در برنامه‌های جنبی هم کمتر خسته می‌شوند و هم آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند.
وی افزود: اجرای زنده موسیقی محلی توسط هنرمندان شهرستان‌های استان کرمان و دیگر برنامه‌های جنبی موجب شده تا نمایشگاه کتاب کرمان فراتر از نمایشگاه شود و مانند یک جشنواره فرهنگی و هنری باشد.
 
* استقبال از غرفه‌های ناشران کرمانی
حضور تعداد زیادی از بازدیدکنندگان در غرفه‌های ناشران کرمانی نشان می‌دهد که استقبال از این غرفه‌ها در نمایشگاه کتاب مطلوب است.
زن جوانی که در غرفه انتشارات کرمان‌شناسی در حال انتخاب کتاب است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تخفیف 40 درصدی در نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی است تا بتوانیم کتاب‌های مورد نیاز خود را با قیمت مطلوب تهیه کنیم.
مریم غفوری خاطرنشان کرد: اگرچه تازه‌های کتاب در این نمایشگاه وجود دارد، اما حضور ناشران حوزه کتاب‌های تخصصی در نمایشگاه کمرنگ است.
یک نوجوان که تعدادی کتاب را خریداری کرده است و به دنبال کتاب شاهنامه در قطعه کوچک است، در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: در این نمایشگاه دو سالن بزرگ به کتاب کودکان اختصاص داده شده است و بهتر بود یک غرفه برای نوجوانان در نظر گرفته می‌شد و تمام کتاب‌های نوجوانان در آن به فروش می‌رسید تا ما مجبور نباشیم، تمام غرفه‌ها را برای خرید کتاب مورد نظر خود زیر و رو کنیم.
پیمان رودری با بیان اینکه هر سال کتاب‌های مورد نیاز خود را از نمایشگاه کتاب تهیه می‌کند، افزود: کتاب‌های در این نمایشگاه نسبت به کتابفروشی‌ها قیمت ارزانی دارند و همچنین کتاب‌های متنوع‌تری در نمایشگاه وجود دارد.
 
* 13 کارشناس دینی پاسخگوی سؤال‌های بازدیدکنندگان هستند
غرفه پاسخگویی به شبهات دینی برای دومین سال متوالی در نمایشگاه کتاب کرمان دایر شده است و کارشناسان در نخستین غرفه سالن شماره 11 در زمینه‌های مختلف پاسخگوی سؤال‌های بازدیدکنندگان هستند.
مسئول غرفه پاسخگویی به شبهات دینی هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان به خبرنگار فارس گفت: 13 کارشناس و استاد حوزه و دانشگاه با حضور در نمایشگاه کتاب به شبهات بازدیدکنندگان در زمینه‌های دینی پاسخ می‌دهند.
محسن هاشمی‌نژاد عنوان کرد: این افراد در زمینه احکام شرعی و موضوعاتی مانند مهدویت، شیطان‌پرستی و ابهامات به بازدیدکنندگان مشاوره می‌دهند.
وی استقبال مردم کرمان از غرفه پاسخگویی به شبهات دینی را مطلوب ارزیابی کرد.
 
* اجرای ۳ نمایش کودک در نمایشگاه کرمان
مسئول غرفه نمایش هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه پایه نمایش‌های اجرایی در نمایشگاه کتاب کرمان آموزش با پیام غیرمستقیم است، اظهار داشت: نمایش‌های "قرمزی"، "فسقلی و قلقلی" و نمایش تن‌پوش فانتزی "کی از همه بهتره" در غرفه نمایش هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان اجرا می‌شود.
حمید خوش‌کیش بیان کرد: در نمایشگاه کتاب کرمان صدای شعرخوانی کودکان حاضر در نمایشگاه ضبط و سپس با آهنگ‌گذاری پخش می‌شود.
وی افزود: همچنین در غرفه نمایش هشتمین نمایشگاه کتاب کرمان گریم و نقاشی صورت کودکان انجام می‌شود.
خوش‌کیش خاطرنشان کرد: عروسک‌ها و تن‌پوش‌های غرفه نمایش به شکل‌های خرگوش، خرس و گربه در سطح نمایشگاه کتاب کرمان و در بین بازدیدکنندگان حضور دارند.
وی از حضور هشت هنرمند در غرفه نمایش نمایشگاه کتاب کرمان خبر داد و گفت: در این غرفه آموزش‌هایی به کودکان ارائه می‌شود و تمام نمایش‌ها فرهنگ کتاب‌خوانی را به مخاطب ارائه می‌کنند.
 
* ارائه خدمات مشاوره‌ای در نمایشگاه کتاب کرمان
معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان کرمان در قالب دو غرفه با حضوری پررنگ به ارائه خدمات تخصصی مددکاری و مشاوره‌ای در هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان پرداخته است.
محمود حدادیان افزود: با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مسئولان برپایی نمایشگاه، بهزیستی کرمان با در اختیار گرفتن دو غرفه و استقرار تیم سیار اورژانس اجتماعی 123 و مددکاران و مشاوران اجتماعی زمینه پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشاوره‌ای مراجعان و بازدید کنندگان از نمایشگاه را فراهم کرده است.
حدادیان تصریح کرد: در غرفه‌ای دیگر نیز با فراهم کردن ابزار و امکانات لازم فضایی شاد و مفرح از جمله امکانات بازی، انجام نقاشی، کاردستی و شعرخوانی برای استفاده کودکان فراهم شده است.
حدادیان گفت: تیم سیار و ثابت اورژانس اجتماعی بهزیستی با استقرار در غرفه شماره 15 و غرفه بهزیستی ویژه کودکان نیز در غرفه شماره پنج هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان از تاریخ 14 تا 20 آبان ماه همه روزه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 20 آماده ارائه خدمات خود به بازدید کنندگان است.
 
* اختصاص 600 میلیون تومان بن کتاب به نمایشگاه کرمان
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به حضور 950 ناشر و بیش از 70 هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان عنوان کرد: فضای نمایشگاه در سال جاری با رشد 30 درصدی در مقایسه با سال‌های قبل، 18 هزار متر‌مربع در نظر گرفته شده است.
احمد سعیدی خاطر‌نشان کرد: همچنین 600 میلیون تومان بن کارت الکترونیکی با تخفیف 20 درصد در این نمایشگاه در اختیار افراد قرار داده شد.
وی ‌گفت: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان در سال جاری به صورت ویژه و با در نظر گرفتن میز مطبوعات، بستر تولیدات فرهنگی را فراهم کرده است.
 
* فردا آخرین روز نمایشگاه کتاب کرمان است
به گزارش فارس، هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان تا فردا جمعه ۲۰ آبان ماه به در میدان بیرم‌آباد، محل دائمی نمایشگاه‌های جنوب‌شرق کرمان دایر است.
--------------------------
گزارش از مهسا حقانیت
-------------------------- 
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول