اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد:

ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استان زنجان خبر داد.

ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه
حجت‌‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر اداره کل اوقاف استان زنجان اقدامات بسیاری را در راستای افزایش فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در جامعه انجام می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه کمک شایانی به ترویج فرهنگ قرآن خوانی در بین افراد جامعه می‌کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: با همکاری خیران در تعدادی از امامزاده‌های استان زنجان مراکز فرهنگی و قرآنی ایجاد شده است.
وی اذعان داشت: در راستای اجرای مراکز فرهنگی و قرآنی شورای استانی متشکل از قاریان و فعالان قرآنی تشکیل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مودت در امامزاده‌های استان زنجان ادامه داد: در راستای اجرای این طرح تعدادی از خیران اقدام به احداث زائر سرا در بقاع متبرکه استان کرده‌اند.
حجت‌الاسلام باقری یادآور شد: در راستای اجرای طرح مودت 12 زائرسرا در بارگاه امامزاده‌ یعقوب (ع) صائین‌قلعه بازسازی و ساخته شده است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در استان زنجان یادآور شد: در بیست و هشتم آبان ماه جاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در مرحله استانی در زنجان برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این مسابقات در راستای مسابقات شهرستانی برگزار می‌شود، ادامه داد: در مسابقات شهرستانی 2 هزار و 500 نفر شرکت کننده به رقابت پرداختند.
وی اذعان داشت: در مرحله استانی سی و چهارمین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف 108 نفر شرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام باقری یادآور شد: این مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در دو مسجد زینبیه و حسینیه زنجان برگزار شده و سپس افراد منتخب به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم اداره کل اوقاف استان زنجان برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در طول سال است، اضافه کرد: اعزام قاریان زنجانی به کشورهایی همچون پاکستان و الجزایر در ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات قرآنی اداره اوقاف استان است که در طول سال‌جاری انجام شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف استان زنجان افزود: برگزاری سوگواری یاس نبوی در امامزاده‌های استان زنجان و برنامه آرامش بهاری از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط اداره اوقاف استان زنجان است.
وی همچنین از برگزاری برنامه بصیرت عاشواریی توسط اداره اوقاف استان زنجان خبر داد و گفت: این برنامه نیز در طول ماه محرم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام باقری برگزاری برنامه نشاط معنوی را نیز از دیگر برنامه‌های صورت گرفته توسط اداره اوقاف استان عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه هر سال تابستان و ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول