اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد:

اختصاص 12 میلیارد ریال برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: از محل اعتبارات دور سوم سفرهای رئیس جمهوری با اولویت فرهنگی 12 میلیارد ریال اعتبار با هدف ارتقای شاخص‌های فرهنگی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته است.

اختصاص 12 میلیارد ریال برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در دیدار با هنرمندان مشگین‌شهر اظهار داشت: با اختصاص این اعتبار می‌توان در حد توان فعالیت‌های خوبی را در حوزه ‌های فرهنگی و هنری و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر و مطبوعات انجام داد.
وی به گستردگی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: جامعه‌ای پایا است که شاخص‌های فرهنگی آن ارتقا یافته و در یک وضعیت مناسب بتواند تحول اجتماعی را در سایه تحولات فرهنگی رقم بزند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر نیز مخاطبان ویژه و با انتظارات بسیار بالا هستند، بیان کرد: اگر کار فرهنگی درست و برنامه‌ریزی شده انجام نشود نه تنها هیچ ثمر و نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت بلکه گاه معضلاتی را نیز متوجه جامعه می‌کند.
شرفی فرهنگ اسلامی و تکیه بر ارزش‌ها و باورهای اعتقادی را فرهنگ نجات‌بخش و سعادت آفرین توصیف کرد و گفت: فرهنگ و هنر زمانی می‌تواند در خدمت تعالی، رشد و توسعه یک جامعه باشد که کلام و پیام آن فراگیر و در دامنه وسیع‌تر باشد.
این مسئول از اجرای طرح ساماندهی هنرمندان موسیقی و صدور کارت شناسایی برای آنها خبر داد و یادآور شد: در همین ارتباط مصمم هستیم اولین خانه موسیقی اردبیل را نیز در مرکز استان راه‌اندازی کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از حل مشکل بیمه هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه خبر داد و افزود: ما آمادگی داریم با احراز شرایط ثبت‌نام‌کنندگان و تکمیل پرونده آنها مشکل بیمه هنرمندان را نیز برطرف کنیم.
شرفی با قدردانی از فعالیت مناسب انجمن سینمای جوان مشگین‌شهر از رفع مشکلات پیش‌آمده آنها خبر داد و از فعال شدن انجمن نمایش این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
وی همچنین از راه‌اندازی 20 خانه دیجیتال در شهرهای مختلف استان اردبیل با هدف ارتقای توانمندی مخاطبان و استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در سطح استان اردبیل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه‌ای که در شهر پارس‌آباد نیز برگزار شد رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد در سخنانی به موفقیت اخیر هنرمندان تئاتر این شهرستان در جشنواره تئاتر استانی اشاره کرد و گفت: در این شهرستان مرزی گروه‌های نمایشی و هنری با قوت و قدرت فعال هستند و ما نیز از توانمندی آنها حمایت می‌کنیم.
جابر ایزد‌پناه در این جلسه با بیان اینکه در این شهرستان مرزی نیز تا پایان امسال 2 باب خانه دیجیتال راه‌اندازی می‌شود، افزود: ما در این شهرستان مرزی که در خط مقدم مقابله با هجمه‌های فرهنگی قرار دارد نیازمند تاسیس و فعالیت چنین خانه‌های فرهنگی و هنری هستیم.
وی با قدردانی از تلاش دولت خدمتگذار در توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر و اختصاص اعتبارات مناسب برای تحول فرهنگی و هنری و عرضه صدها عنوان نرم‌افزار و محصولات رایانه‌ای در زمینه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و ادبی استفاده از اینترنت پاک را به همراه بازی‌های رایانه‌ای مجاز ضروری و مهم ارزیابی کرد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد تصریح کرد: با تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌ها جوانان و نوجوانان از این اماکن استفاده کرده و دغدغه‌ خانواده‌ها نیز برطرف می‌شود.
ایزدپناه در ادامه سخنان خود به دیگر نیازهای فرهنگی و هنری منطقه پارس‌آباد اشاره کرد و یادآور شد: ما در حوزه تئاتر و نمایش به موفقیت‌های خوبی دست یافته و همچنان در این زمینه از نویسندگان، هنرمندان و کارگردانان نیز حمایت می‌کنیم.
در نوزدهمین جشنواره تئاتر استان اردبیل گروه تئاتر مغان هنر پارس‌آباد با نمایشنامه " ماه و مهر " مقام برتر را به دست آورد و به جشنواره منطقه‌ای راه یافت.
در این رویداد فرهنگی و هنری علاوه بر تجلیل از کارگردان این نمایشنامه غریب منوچهری از عوامل این نمایشنامه برتر علی محمدزاده، مریم ندایی، حسین پناهی، یاشار هاشمی، مسلم بایرامی، یگانه مردانه به عنوان بازیگر، ترحم سلمانی به عنوان طراح بروشور و شهین ابراهیمی‌فرد به عنوان طراح لباس تجلیل شد.
این گروه نمایشی در سه سال اخیر به طور متوالی حائز رتبه برتر استانی و راه‌یافته به جشنواره منطقه‌ای انتخاب شده است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول