اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

معلمان جوانان را با قرآن مأنوس کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: مربیان و معلمان با عشقی که به قرآن دارند باید نوجوانان و جوانان را با قرآن مأنوس کنند.

معلمان جوانان را با قرآن مأنوس کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در مراسم طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم برای دانش‌آموزان و فرهنگیان استان که در سالن اجتماعات شهید رجایی قزوین برگزار شد، ظهار کرد: امروز شاهد برگزاری مجلس باشکوه و با معنویتی هستیم که برای قرآن تأسیس شده و نظر رهبری نیز بر این است که قرآن در میان آموزش و پرورش، جوانان و خانه‌ها ما آید و فرزندان ما از سنین پایین با قرآن مأنوس شوند.
وی ادامه داد: آنچه همه انبیا آورده‌اند، کتاب‌های آسمانی است و در بین این کتب، قرآن کامل‌ترین کتاب آسمانی است و آنچه برای سعادت بشر لازم است در این کتاب آسمانی آمده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: در سوره جمعه آمده است که خداوند متعال فردی را به عنوان رسول از سوی خودش فرستاده که فردی پاک و پاکیزه است و در هیچ مکتبی درس نخوانده است و از طرف خدا، رسول شده است یعنی معلمش، خداوند متعال است و کتاب آن نیز قرآن است که آیات بر او نازل می‌شد.
وی عنوان کرد: خداوند فرموده «اقرا باسم ربک الذی خلق» یعنی بخوان به نام پروردگارت و سپس فرمود این پیامبر را فرستادیم که آیات را بر مردم تلاوت کند و آنها را با این آیات بسازد و در واقع پیامبر با آیات قرآن کریم مردم را تعلیم داده است.
باریک‌بین افزود: با توجه به آیات قرآن کریم، یک مومن مسلمان نه تنها به قرآن بلکه به کتاب‌های آسمانی قبلی نیز ایمان دارد این عالم به وسیله فرشتگان الهی نظامش اداره می‌شود و هر فرشته مسئولیت یک قسمتی را دارد و مومنان مسلمان به همه پیامبران و کتاب‌های آسمانی ایمان دارند و اصول تورات و انجیل با قرآن مغایرت ندارد و همه رسولان از سوی خداوند یگانه آمده‌اند.
وی تصریح کرد: قرآن به عنوان کامل‌ترین کتاب آسمانی در دسترس است و باید در مدرسه‌ها و خانه‌ها آید و در ذهن‌ها و جان انسان‌ها جای گیرد و یک دانش‌آموز اگر با قرآن، آشنا شود قرآن بر او اثر می‌گذارد و توصیه ما این است که جوانان روزی حداقل یک آیه از قرآن کریم را بخوانند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: انس با قرآن، فرزندان ما را در زمانی که حمله‌های فرهنگی و غیراخلاقی به جوانان می‌شود، واکسینه کرده و اگر دل و روح جوانی قرآنی باشد و عامل و حافظ قرآن باشد، چنین کسی در مقابل آلودگی‌هایی که آنها بر جوانان درست کردند تا اینها را از اسلام و انقلاب گیرند و فردای انقلاب افرادی نباشد که ارزش‌های اسلامی در دل آنها مهم باشد و حاضر باشند جان و مال خود را دهند، واکسینه می‌شود.
وی یادآور شد: دشمنان می‌خواهند در فردای مملکت ما وزرا و رئیس جمهوری نباشد که در دامن قرآن تربیت شده و ارزش‌های اسلامی را حفظ کند بنابراین اجرای این طرح، قدم بسیار مبارکی است و همه مربیان و معلمان با عشقی که به قرآن کریم دارند باید نوجوانان و جوانان را با قرآن مأنوس کنند و نوجوانان و جوانان با قرآن پرورش یابند.
باریک‌بین گفت: این طرح نیز با عنایت رهبری برگزار می‌شود تا قرآن این کتاب آسمانی که برای نجات همه انسان‌ها و سعادت آنها آمده است در کلاس‌ها و خانه‌ها آید و افرادی تربیت شوند که با قرآن آشنا باشند زیرا کسی که با قرآن آشنا شد به ارزش‌های اسلام و انقلاب اهمیت می‌هد ولی اگر اینگونه نشد و تحت تأثیر مواردی قرار گرفت که از سوی استکبار جهانی وجود دارد آینده را تاریک می‌بینیم.
وی تأکید کرد: ما باید احساس کنیم که در جنگ نرم با دشمن هستیم و آنها می‌خواهند قرآن و ایمان ما را از بین ببرند و با توجه به اینکه نتوانستند از طریق جنگ سخت بر ما پیروز شوند از طریق جنگ نرم وارد شدند بنابراین همه باید دقت کرده و در رأس تربیت و آموزش، قرآن باشد تا جوانان و نوجوانان ما هرچه بیشتر با قرآن آشنا شوند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول