اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی؛

برگزاری مسابقات قرآنی به هم‌افزایی در عرصه فرهنگی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی باید به هم‌افزایی و برنامه‌ریزی در عرصه فرهنگی تبدیل شود.

برگزاری مسابقات قرآنی به هم‌افزایی در عرصه فرهنگی تبدیل شود
محمد ابراهیم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: برای نهادینه کردن معارف اسلام و مفاهیم بلند قرآنی بهترین سن دوران جوانی و نوجوانی است که باید از آن استفاده کرد.
وی افزود: با توجه به تعداد بالای جوانان و نوجوانان دانش‌آموز باید از این ظرفیت عظیم در کادرسازی و تربیت نیروی انسانی متعهد و انقلابی استفاده کرد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: انس و الفت دانش آموزان با قرآن آنان را در مقابله با تهاجم فرهنگی مصون و محفوظ نگه می‌دارد.
وی اظهار داشت: برگزاری این مسابقات فرصت مناسبی برای هم‌افزایی و برنامه‌ریزی در عرصه فرهنگی است و متولیان این امر باید در این‌باره برنامه‌ریزی داشته باشند. 
محمدی یادآورشد: یکی از نتایج مهم حفظ قرآن، تسلط قاری بر معنای قرآن است و به این لحاظ حتی می‌تواند قرائتش را بر مبنای معنای آیات انجام دهد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره فضیلت قرائت قرآن گفت: در روایات تلاوت قرآن برترین عبادت، جلادهنده دل، کفاره گناهان، احیای قلوب، بهترین مونس، بارور کننده قلب مؤمن و روشنایی خانه‌ها  عنوان شده است.
محمدی با بیان اینکه حفظ قرآن زمینه‌ای برای انس مستمر و دائمی با قرآن فراهم می‌کند، ادامه داد: وقتی کسی حافظ قرآن است ناخودآگاه انس او با قرآن افزایش می‌یابد زیرا حافظ قرآن هر روز باید به قرآن مراجعه و حفظیات خود را مرور کند تا آیات را فراموش نکند و این توفیق نصیب کسی می‌شود که حافظ قرآن است.
سی‌و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه شکوفه‌ها 12 تا 18 آبان‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول