اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

35 هزار دانش‌آموز قزوینی زیر پوشش طرح حفظ قرآن

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود 35 هزار دانش‌آموز و 600 فرهنگی در استان قزوین در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم حضور جدی داشته باشند.

35 هزار دانش‌آموز قزوینی زیر پوشش طرح حفظ قرآن
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی پیش از ظهر امروز در مراسم طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم برای دانش‌آموزان و فرهنگیان استان که در سالن اجتماعات شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در باب اهمیت قرآن کریم فرموده‌اند که حضور قرآن در ذهن انسان نعمت بسیار بزرگی است و فرق است بین کسی که برای فهم مطلبی، بارها آیات قرآن را جست‌وجو می‌کند تا ببیند در این باره آیه‌ای وجود دارد با آن کسی که آیات قرآن در ذهن، دل و چشم اوست.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم و از این‌رو به تبعیت از رهبری و در اجرای فرمایش ایشان، طنین‌انداز شدن بحث مهم قرآن کریم در فضای آموزش و پرورش را آغاز شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: این برنامه با حمایت رئیس جمهور و اهتمام ویژه وزیر آموزش و پرورش در مرحله نخست درصدد است که حدود 2 میلیون دانش‌آموز و فرهنگی را زیرپوشش قرار دهد و در یک پروسه پنج ساله بتوانیم فرمایش رهبری که داشتن حداقل 10 میلیون حافظ قرآن است را جامه عمل بپوشانیم.
وی با اشاره به اهداف اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم عنوان کرد: اهداف کلی این طرح، حفظ آیات و سوره‌های قرآن کریم، ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ و ترویج حفظ قرآن، تلاش برای فرهنگ‌سازی مناسب در حفظ قرآن و افزایش توانایی و تدبر در بهره‌گیری از قرآن کریم است همچنین اهداف کمی طرح نهضت ملی قرآن کریم نیز این است که دانش‌آموزان و فرهنگیان حداقل نیم جزء قرآن کریم را حفظ کنند و سپس یک، سه، شش، 10، 20 و در نهایت کل قرآن کریم را حفظ کنند.
حبیبی خاطرنشان کرد: برای هر مرحله از جزءها، آموزش و پرورش و دولت تدابیری اندیشیده‌اند که دانش‌آموزان و فرهنگیانی که مبادرت به حفظ قرآن کریم می‌کنند مورد تقدیر قرار گیرند و در مجموع اعتبار قابل توجهی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.
وی توضیح داد: زمان آغاز اجرای این طرح از ابتدای آذر ماه سال جاری است که ثبت‌نام صورت می‌گیرد و موج و نهضت حفظ قرآن کریم در مدارس کشور آغاز خواهد شد و این برنامه تا پایان فروردین ماه ادامه یافته و سپس آزمون حفظ قرآن صورت می‌گیرد و به هر میزان که دانش‌آموزان و فرهنگیان توانسته باشند به حفظ قرآن مبادرت کنند در این آزمون شرکت می‌کنند و اسامی و مشخصات این افراد در سامانه قرآن کریم ثبت و ضبط می‌شود و در اردیبهشت ماه همایش تجلیل از این افراد برگزار خواهد شد و از این افراد در همایش کشوری تقدیر می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: هدایایی از 25 هزار تومان تا 30 میلیون تومان و سهمیه زیارتی حج عمره نیز به این افراد تقدیم خواهد شد، البته تمام دانش‌آموزان و فرهنگیانی که در این طرح شرکت می‌کنند حضورشان به دلیل مسائل مادی نیست بلکه به دلیل عظمت معنوی طرح حضور می‌یابند ولی چون در حضور معنوی می‌توان به کمک مادی نیز شتافت بنابراین آموزش و پرورش و دولت درصدد است از حافظان قرآن کریم تجلیل کند و اصل هدف نیز آثار معنوی است که در پرداختن به قرآن کریم حاصل می‌شود.
وی تأکید کرد: در اجرای طرح نهضت ملی قرآن کریم نباید مدارس قرآنی و سایر فعالیت‌های قرآنی تحت‌الشعاع قرار گیرد و در واقع این فعالیت‌ها مکمل یکدیگر هستند و همه مدارس و پایگاه‌های قرآنی به عنوان یکی از پایگاه‌های حفظ قرآن مطرح هستند و این کار نیز در راستای تقویت برنامه‌های قرآنی است.
حبیبی افزود: انتظاری که از مدیران وجود دارد این است که با تشکیل شوراهای قرآنی این امر را توسعه هستند تا همه فرهنگیان و دانش‌آموزان در سراسر استان نسبت به این طرح آشنایی یابند و ورود جدی به این موضوع داشته باشند.
وی اعلام کرد: این انتظار وجود دارد در استان قزوین با توجه به سابقه درخشان در امر قرآن، قزوین جزو استان‌های پیشتاز در این صحنه باشد زیرا قزوین در فعالیت‌های قرآنی، استانی سرآمد است و تجربه خوب و تعهد و تدین همکاران موجب می‌شود، بتوانیم در نهضت ملی حفظ قرآن نیز استانی سرآمد باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: پیش بینی می‌شود 35 هزار دانش‌آموز و 600 فرهنگی در استان قزوین در طرح نهضت ملی حفظ قران کریم حضور جدی داشته باشند و به مراحل عالی راه پیدا کنند و از نظر کمی و کیفی خواهیم توانست در همایش ملی، استان حائز رتبه نخست باشیم.
وی اظهار کرد: باید خوشحال باشیم که در زمان مدیریت ما، مباحث قرآنی در حال صورت گرفتن است و ما سال گذشته 153 مدرسه قرآنی در استان داشتیم که در سال جاری 300 مدرسه قرآنی را در استان راه‌اندازی کردیم و یک نهضت قرآنی با اهتمام وزیر آموزش و پرورش در فضای آموزش و پرورش شکل گرفته و ما به عنوان پرچمداران ترویج فرهنگ قرآنی مطرح هستیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول