اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده ولی فقیه در مازندران:

باورهای قرآنی را در متن دانشگاه‌ها ببریم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باورهای قرآنی را در متن دانشگاه‌ها ببریم.

باورهای قرآنی را در متن دانشگاه‌ها ببریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت الله نورالله طبرسی بعدازظهر امروز در دیدار اعضای برگزار کننده همایش قرآن و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: برگزاری همایش قرآن و سلامت نقش اثرگذاری در ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها دارد و باید خدا را شاکر باشیم که  در محیط‌های دانشگاه‌ها امکان ارائه مفاهیم قرآنی وجود دارد.
وی تصریح کرد: باید از این فرصت بدست آمده در انقلاب اسلامی برای ترویج قرآن نهایت استفاده شود، ولی با گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی آن‌ طور که شأن قرآن بود برای این پیام الهی تبلیغات مناسب صورت نگرفت.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به قرائت قرآن در سر مزارها و همراه بودن جهیزیه عروس تاکید کرد: قرآن برای زنده‌ها است و برای راهنمایی بشر  خلق شد و باید باورهای قرآنی را در متن دانشگاه‌ها ببریم و از خواص برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنیم.
این مسئول ادامه داد: عامه مردم جزء متدینان جامعه هستند و با کمک عامه مردم و باورمندان قرآن باید اثر ماندگار قرآن را در جامعه ترویج کنیم، زیرا تنها راه نجات و آرامش بشریت در متن و بطن قرآن وجود دارد.
امام جمعه مرکز استان مازندران یادآور شد: برای دستیابی به رهنمود‌های اساسی در قرآن، مفاهیم قرآنی را باید به طور ریشه‌ای و دقیق مورد بررسی قرار دهیم وهرچه قرآن به طور دقیق‌تر مورد کنکاش و بررسی جدی قرار گیرد آرامش در زندگی بشر بیشتر احساس می‌شود.
وی خواستار بهره‌برداری از منابع موجود کشور در همایش کشوری قرآن و سلامت شد و یادآور شد: استان خراسان در فضای سلامت که برگرفته از متون قرآن است کارهای ماندگاری انجام داد.
طبرسی خواستار استفاده از منویات اساتید برجسته قرآنی نظیر آیت الله جوادی آملی در همایش قرآن و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد و خاطرنشان کرد: امروز با وجود دانشگاهیان مومن به قرآن نباید در کشور اسلامی مثل ایران به قرآن جفا شود.
این مسئول در ادامه تاکید کرد: همایش‌هایی که با عنوان قرآن در کشور برگزار می‌شود باید خروجی ماندگاری داشته باشد و اثر این همایش باید در کشور و استان نیز به خوبی ظهور و بروز پیدا کند.
امام جمعه مرکز مازندران در ادامه  اشاره به اظهارات سخیفانه غربی‌ها در مورد انسان که خدا انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرد با میمون مقایسه می‌کنند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها به علت نداشتن پایه و بنیه فرهنگی هر از گاهی اظهارات مضحکی را بیان می‌کنند و این اظهارات نشان می‌دهد که بنیه فرهنگی غربی‌ها تهی است.
امام جمعه مرکز استان مازندران با اشاره به گسترش روز افزون دین اسلام در جهان یادآور شد: در حال حاضر مذهبی بودن برای انسان‌ها یک افتخار است.
وی در پایان اذعان داشت: باید تلاش کرد که همایش قرآن و سلامت به نحو شایسته برگزار شود و خروجی ماندگاری از خود به جای بگذارد.
همایش قرآن و سلامت طی روزهای دوم و سوم آذر ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول