اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور آغاز شد؛

آغاز نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان در کردستان

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور طرح ملی نهضت قرآن‌ کریم ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در کردستان آغاز شد.

آغاز نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این طرح ملی اظهارداشت: ترویج فرهنگ قرآن کریم و توجه به این کلام الهی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.
خسرو ساکی با اشاره به اینکه باید در سایه قرآن کریم و احادیث و روایات تربیت اسلامی آینده‌سازان انقلاب اسلامی شکل گیرد، افزود: این مهم نیازمند عزم جدی و تلاش همگانی است.
وی خاطرنشان کرد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری کلید تحول بنیادین در آموزش و پرورش زده شده و آنچه که باید مورد توجه و اولویت قرار گیرد مباحث قرآنی و فعالیت‌های قرآنی است.
وی ادامه داد: در جریان دیدار فرهیختگان و اصحاب قرآن کریم با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند، در این کشور باید حداقل 10 میلیون حافظ قرآن کریم زندگی کنند و در این راستا وزارت آموزش و پرورش برای عملیاتی کردن این مهم قدم اول را برداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری استانداران و مسئولان استانی در تمام‌ استان‌ها اجرا می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این طرح ایجاد شرایط مناسب برای ترویج حفظ قرآن کریم و تلاش در راستای فرهنگسازی برای انس با قرآن کریم است.
ساکی یادآور شد: ایجاد رقابت سالم و سازنده در راستای آموزش قرآن و ارتقای توانایی تدبر در آیات شریفه قرآن کریم از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی است که براساس آن آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ و قرائت قرآن کریم باید مورد توجه باشد.
وی بیان داشت: کسانی‌که قرآن کریم را حفظ کنند بسیار روان‌تر و آسان‌تر می‌توانند آیات قرآن را در تصمیم‌گیری‌های زندگیشان به کار ببرند.
وی همچنین به برخی از فعالیت‌های آموزش و پرورش در راستای ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی در مدارس اشاره کرد و گفت: تاسیس 209 مدرسه قرآن کریم در قالب سه ترم با برپایی 472 کلاس درس و با حضور 25 هزار و 307 دانش‌آموز در سال‌تحصیلی گذشته یکی از این فعالیت‌ها است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برگزاری کلاس‌های قرآن کریم برای مدرسان قرآنی در تابستان سال‌جاری با حضور 523 نفر و برگزاری دوره تفسیر قرآن کریم در ماه رمضان با حضور 902 نفر در سنندج را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان عنوان کرد.
ساکی گفت: همه ما باید با تمام وجود در راستای نشر و گسترش فعالیت‌ها و آموزه‌های قرآنی فعالیت کنیم چرا که این مهم یک تکلیف اعتقادی است نه اداری و باید زندگی قرآنی را در جامعه حاکم کنیم.
در این مراسم دانش‌آموزان مدارس قرآن سنندج به ارائه برنامه‌های قرآنی پرداختند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول