اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

حافظان به سمت تعلیم معارف غنی قرآن پیش روند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی جهت دهی حفظ قرآن کریم به سمت معنای آن از سوی حافظان این کتاب آسمانی را خواستار شد.

حافظان به سمت تعلیم معارف غنی قرآن پیش روند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان که همزمان با سایر استان‌های کشور در قم آغاز شد، در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر از دست اندرکاران این طرح عظیم و ملی اظهار داشت: مسئولین باید در کنار تشویق دانش آموزان به حفظ قرآن کریم آنها را به سمت معنای قرآن متوجه سازند تا تعالیم قرآنی در دل‌هایشان ماندگار شود.
وی با اشاره به اینکه حفظ قرآن کار پیچیده‌ای است، اظهار داشت: اگر این کار با عشق و علاقه توام باشد و انسان با قرآن انس بگیرد هیچگاه آن را فراموش نخواهد کرد و همواره از قرائت آن لذت خواهد برد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشور نیاز به حداقل 10 میلیون حافظ قرآن کریم دارد، تصریح کرد: اگر 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم در کشور داشته باشیم شاهد تحولات گسترده‌ای در عرصه‌های مختلف خواهیم بود و امیدواریم که با تلاش همه مسئولین و همت دانش آموزان و حمایت خانواده‌ها بتوانیم به زودی شاهد ثمرات این طرح عظیم و ملی باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز شاهد خشکسالی و بلایای متعددی در جهان هستیم، افزود: علت این بلاها اعمال ما انسان‌هاست و گناهانی که ما انجام می‌دهیم باعث خشک شدن رودخانه‌ها و سرچشمه‌ها و... است.
وی ادامه داد: اگر ما به سوی خدا بازگردیم و تعالیم الهی قرآن را در زندگیمان جاری کنیم خدا نیز در رحمت را به سوی ما باز خواهد کرد و از نعمات و الطاف بیکرانش بهره مند خواهیم شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان با بیان اینکه اگر روزی بر انسان بگذرد و او صفحه‌ای از قران کریم را نخواند ضرر کرده است، اظهار داشت: سعی کنیم با قرآن انس بگیریم زیرا قرآن هم دنیای ما را پر از برکت می‌کند و هم آخرت ما را از ظلمت و تاریکی خارج خواهد کرد.
طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور با ظرفیت پرورش 2 میلیون نفر حافظ دانش‌آموز قرآن کریم در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اول ماه رمضان گذشته مبنی بر اینکه جامعه ما باید به سمتی برود که 10 میلیون حافظ قرآن تربیت کند، با همت وزارت آموزش و پرورش در سطح مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد. هم‌اکنون 10 هزار مدرسه قرآنی و 38 هزار کلاس قرآنی با ظرفیت پذیرش بیش از دو میلیون دانش‌آموز قرآنی در مدارس سراسر کشور تشکیل شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول