اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

برخوردهای قهری در حوزه حجاب نادرست است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برخوردهای قهری در حوزه حجاب نادرست است.

برخوردهای قهری در حوزه حجاب نادرست است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی مریدی‌زاده عصر چهارشنبه در جلسه تشکیل ستاد عفاف و حجاب اظهار داشت: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به عزمی همه جانبه و مشارکت تمام دستگاه‌ها نیاز دارد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب افزود: بحث عفاف و حجاب طی چند سال اخیر در سطح کشور به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون فرهنگ‌سازی در این حوزه به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان بستر و پایه دیگر برنامه‌ها نام برد و خاطرنشان کرد: هرگاه فرهنگ حجاب و عفاف در تمام حوزه‌های فرهنگی – هنری به عنوان یک ارزش والا و مقدس رعایت و تکریم شود این نگرش به سرعت در تمام جامعه تسری می‌یابد.
مریدی‌زاده در ادامه بر رعایت و اهمیت حجاب اشاره کرد و ادامه داد: دین مبین اسلام و ائمه اطهار (س) به کرات بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرده‌اند زیرا گذر جامعه از این مرحله می‌تواند برکات و ثمرات پیدا و پنهان بسیاری به دنبال داشته باشد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین ترفندهای دشمن ارائه تعریف نادرست از اسلام و خدشه‌دار کردن ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی است و سعی دارند حجاب را مانع پیشرفت‌های فردی و جمعی معرفی کنند.
مریدی‌زاده فعالیت در این حوزه را بسیار سخت، دشوار و حساس دانست و اضافه کرد: لازمه گام نهادن در این مسیر بهره‌مندی از دانش و سواد لازم و مرتبط است و ضرورت دارد در ابتدا دوره‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته برگزار شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان استفاده از برخوردهای قهری در این حوزه را نادرست شمرد و خاطرنشان کرد: در راستای اشاعه و گسترش عفاف و حجاب باید از مکانیزم‌های فرهنگی- هنری استفاده کرد زیرا این روش هر چند زمان‌بر و سخت است اما تاثیر عمیقی بر جامعه می‌گذارد.
وی وظیفه اعضای ستاد را منحصر به اداره کل ندانست و تصریح کرد: محدوده فعالیت در حوزه عفاف و حجاب نباید منحصر به اداره کل و مجموعه‌های تحت امر باشد بلکه برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای انجام شود که تمام اقشار جامعه را در برگیرد.
در ادامه اعضای ستاد عفاف و حجاب به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول