اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌گزارش فارس از وضعیت حجاب در جامعه

حجاب باید با فرهنگ مردم عجین شود

خبرگزاری فارس: مسئله حجاب مسئله‌ای است که همیشه در ایران جایگاه خودش را داشته است و نظریه‌ها و حرفای مختلفی در این راستا به گوش می‌رسد.

حجاب باید با فرهنگ مردم عجین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زمانی که در 12 فرودین 1358 مردم در پای صندوق رای به جمهوری اسلامی ایران رای" آری" دادند از قانون اساسی با جان و دل استقبال و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی را توتیایی چشم خود کردن و در گذشت 33 سال از انقلاب همچنان به همه آن ارزش‌ها پایبنده بوده و هستند و یکی از آن مسائل حجاب است.
مردم ایران زمین به خوبی به جایگاه مسئله حجاب در زندگی پی برده‌اند اما امروز ما در جامعه و بعضا مردان بدحجاب را در خیابان‌ها زیاد می‌بینیم که این امر دلایل زیادی دارد از جمله تهاجم‌های فرهنگی دشمن و البته نباید از کم‌کاری مسئولان فرهنگی و فرهیختگان دینی نیز غافل بود در تمام این مدت که آنها حاشیه را داشتند دشمن به دل باورهای مردم ذره‌ذره نفوذ و کار را به اینجا رساند که می‌بینیم.
حجاب فرهنگی است که در ایران قبل از اسلام وجود داشته و قدمتی چندین هزار ساله در ایران دارد و این مسئله بخشی از فرهنگ ایران زمین است پس مردم با این فرهنگ عجین هستند اما چه باعث می شود که عده‌ای از فرهنگ‌ها و باورهای خود دست می‌کشند.
تمام این‌ها را علاوه بر فعالیت دشمن باید بر مطلوب نبودن فعالیت‌های مسئولان در این حوزه نیز عنوان کرد.
چندی پیش در جلسه زنان فرهیخته و فعالین دینی اداره کل تبلیغات اسلامی حضور یافتم تا ببینم آنان برای تمام معضلات پیش‌رو چه نقشه جامعی را تدوین و از آن پیروی می‌کنند.
حرفهای زیادی زده شد و تشکر و قدردانی‌های فراوانی مطرح کردند حرف‌ها به زیبندگی تمام داشت به جلو می‌رفت که خانمی تمام برنامه‌ها را به هم ریخت و به مدعو جلسه سیدعلی میرباقری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: آقا شما در جایگاهی نیستید که در این جلسه صحبت و وقت ما را گرفته‌اید صحبت‌ها را باید خانم مهری مهدوی مدیر کل بانوان استانداری گلستان انجام می‌داد که فرصتش را به ما داده است.
در این میان دیدن چهره دیگر فرهیختگان جالب بود و همگان لبان خود را گاز گرفته و با تعجب به این خانم نگاه می‌کردند.
خلاصه حرف حساب این خانم این بود که شما آدما را طبقه‌بند می‌کنید و تا وقتی نگاه‌ها این مدلی است نمی‌توان فرهیخته تربیت کرد. او سیاسی بودن مسائل را از عوامل این اتفاق می‌داند و می‌گوید مسائل سیاسی بر مسائل دینی چنبره انداخته است.
برایمان جالب بود از فرهیخته آن هم از نوع زنان فعال دینی همه چیز انتظار می‌رفت الا این‌گونه برخورد به هر حال به گفته امام صادق(ع) "خیر الامور اوسط‌ها" ولی ما در این جلسه ذره‌ای اعتدال نیافتیم. البته در پاره‌ای از موارد نیز مشکلات مطرح شد و برخی نیز گزارش عملکرد خود را در این خصوص ارائه دادند اما انتظار از گردهمایی زنان فرهیخته و فعال دینی به گمان چیزی بالاتر از این صحبت‌ها است.
اصلی‌ترین تفکر امام خمینی (ره) این بود که سیاست ما همان دیانیت ماست و برای این مسئله و اثبات این ادعا مدرس‌های بسیاری از رضا شاه‌های زمان خود سیلی خوردن تا نهال انقلاب را به باروری برسانند و امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی خط بطلانی بر تمام این اقدامات کشیده می‌شود  اما کسی مدعی نشد و حرفی نزد.
جای بسی شگفتی است به هر حال تا زمانی که ما در جلسات و نشست‌هایی خود تعارف تیکه پاره می‌کنیم و یا انتقادهای مخرب را مطرح می‌سازیم باید به دشمن حق دهیم که در این میدان بتازد.  
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول