اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار همدان:

اشتغال 16 هزار نفر در همدان تحقق یافت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان گفت: تاکنون اشتغال 15 هزار و 918 نفر در همدان تحقق یافته است.

اشتغال 16 هزار نفر در همدان تحقق یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان اظهار داشت: از 15 هزار و 435 تعهد اشتغال شهرستان همدان تاکنون 15 هزار و 918 اشتغال ایجاد شده و ما توانسته‌ایم رشد صد درصدی اشتغال را ایجاد کنیم اما نباید در این میان از عملکرد نامطلوب برخی از دستگاه‌ها نیز چشم‌‌پوشی کرد.
وی افزود: دستگاه‌هایی که تاکنون نتوانسته‌اند تعهدات اشتغال خود را اجرایی کنند، ملزم هستند تا در این راستا فعالیت‌های مؤثری را انجام و به تعهدات خود عمل کنند چراکه هم‌اکنون فعالیت‌های خوبی در باب خوداشتغالی انجام شده و امید می‌رود با حرکت به سمت ایجاد اشتغال پایدار بتوانیم پاسخگوی نیازهای موجود جامعه باشیم.
فرماندار همدان خاطرنشان کرد: در زمینه اختصاص تسهیلات باقیمانده بنگاه‌های زودبازده از 269 میلیارد و 600 میلیون تومان سهم استان، اعتباری بالغ بر 68 میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص به شهرستان همدان دارد که 25.4 درصد را شامل می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین 150 میلیارد تومان به مشاغل مرتبط با کشاورزی و 12 میلیارد و 700 میلیون تومان به مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی اختصاص یافته است، که در این راستا 214 طرح در شورای عالی اشتغال مصوب شده و به دو گروه افراد مستقل تا سقف 5میلیون تومان و به افراد پشتیبان تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات واگذار می‌شود.
قهرمانی‌مطلق اذعان کرد: سهم اعتبارات تخصیص یافته به مشاغل خانگی و اشتغال‌زایی به تفکیک اعتبارات شامل، بنیاد شهید یک میلیارد و 184 میلیون تومان، سازمان بهزیستی 214 میلیون تومان، کمیته امداد امام خمینی (ره) 6 میلیارد تومان، اداره کار و تأمین اجتماعی 2 میلیارد و 955 میلیون تومان و صندوق مهر امام رضا (ع) 2 میلیارد و 182 میلیون تومان است.
وی تخصیص تسهیلات خوداشتغالی را از مقوله‌های بسیار مهم در زمینه افزایش اشتغال موجود اعلام و افزود: با اختصاص 12 میلیارد و 700 میلیون تومان در این خصوص می‌توانیم برای 4 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کنیم.
قهرمانی مطلق تأکید کرد: تاکنون تنها 9 دستگاه برای اخذ تسهیلات خوداشتغالی اعلام آمادگی کرده و طرح‌های خود را ارائه داده‌اند که در مجموع 366 طرح با اعتباری بالغ بر 138 میلیارد تومان را شامل می‌شود که در حال حاضر دو برابر موجودی ما را به خود اختصاص می‌دهد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: 215 طرح نیمه‌کاره را در طی دوره‌های مختلف گزارش کردیم که به ترتیب اولویت این 34 طرح نیازمند 800 میلیون تا 5 میلیارد تومان اعتبار هستند که جمعأ 20 میلیارد تومان در تولیدات دامی را به خود اختصاص می‌دهند.
جواد رشیدی افزود: همچنین در بخش تولیدات گیاهی 16 طرح، در بخش امور فنی 8 میلیارد تومان و در بخش ترویج نیز سه طرح با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان نیازمند جذب تسهیلات هستند.
وی اظهار کرد: در این میان 12 طرح ضروری وجود دارد که نیازمند 10 میلیارد تومان تسهیلات است و ما قادریم با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی 488 نفر را فراهم کنیم.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان تصریح کرد: فاز 1 آب‌رسانی به سایت گلخانه جورقان با دبی 31 لیتر بر ثانیه از سد اکباتان انجام شده که به دلیل مشکلات موجود در تلاش هستیم تا از پساب فاضلاب با نصب فیلتر کاتیونی در ورودی گلخانه به منظور آبیاری گلخانه و باغ 500 هکتاری استفاده کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول