اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ابهر خواستار شد:

رفع مشکل سامانه رصد ایجاد اشتغال

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ابهر گفت: در ثبت اشتغال ایجاد شده برای شرکت‌ پیمانکاری در سامانه رصد با مشکلاتی مواجه هستیم.

رفع مشکل سامانه رصد ایجاد اشتغال
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، جواد میرزایی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اشتغال این شهرستان با اشاره به مشکلات ثبت مشاغل در سامانه رصد خاطرنشان کرد: وقتی در این سامانه نام شرکت پیمانکار را ثبت می‌کنیم، نام شرکت ثبت شده ولی هنگام ثبت اسامی افراد این امر میسر نیست.
وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی جهاد کشاورزی بالا بردن تولید است و عمده اشتغال ما به صورت فصلی است، ابراز داشت: مگر اینکه بحث صنایع تبدیلی باشد که در آن صورت اشتغال به صورت دائم ایجاد می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر افزود: در زمینه اشتغال خانگی آن چیزی که ما در حال حاضر اجرا می‌کنیم، مجوزهایی که صادر می‌شود در بین دستگاه‌های اجرایی فقط با کمیته امداد تفاهم‌نامه منعقد شده است که کمیته امداد نیز افراد مورد نظر را به ما معرفی کرده است.
وی اضافه کرد: در اینجا مشکلی وجود دارد و آن طرح مهارتی است که زمان‌بر است که امیدوار هستیم این امر به شهرستان‌ها واگذار شود تا شاهد تسریع در امور باشیم.
میرزایی با بیان اینکه در ماده 12 آمده است که فنی و حرفه‌ای با هماهنگی سایر ارگان‌ها در زمینه آموزش‌های مورد همکاری لازم را داشته باشد، عنوان داشت: این کار در حال حاضر صورت نگرفته است.
سرپرست بنیاد شهید شهرستان ابهر نیز در این جلسه با اشاره به ارائه وام‌های اشتغالزایی تصریح کرد: با توجه به مهارت و طرح‌های توجیهی، این مقدار کفاف اشتغالزایی برای افراد درخواست کننده را نمی‌دهد.
گفتنی است بنیاد مسکن در سال گذشته با توجه به تعهد 574 موردی برای ایجاد اشتغال، 740 مورد را محقق کرده و تحقق 128 درصدی اشتغال را صورت داد که میزان تعهد این اداره در سال جاری نیز 1 هزار و 15 مورد است.
همچنین حمل و نقل پایانه‌های ابهر در سال گذشته متعهد به ایجاد 10 شغل بود که از سوی این ارگان 243 مورد تحقق پیدا کرد و در سال جاری نیز از 77 مورد تعهد داده شده در سه ماهه نخست سال جاری به ایجاد اشتغال در 42 مورد اقدام کرده است.
شبکه بهداشت نیز علاوه بر تحقق 100 درصدی تعهد خود در ایجاد اشتغال در سال گذشته، با توجه به تعهد خود در سال جاری نسبت به ایجاد اشتغال در 98 مورد به میزان 152 نفر در شش ماهه نخست سال جاری اشتغال ایجاد کرده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول