اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان کنگان خواستار شد:

اجرای مصوبه اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان کنگان خواستار اجرای مصوبه اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی شد و گفت: اجرای این مصوبه مشکل بیکاری کنگان را به طور کامل برطرف می‌کند.

اجرای مصوبه اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، ایرج محبی‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال بندر کنگان اظهار داشت: با توجه به جایگاه و موقعیت ویژه شهرستان کنگان و وجود شرکت‌های بزرگ در پارس جنوبی نباید مشکل اشتغال و بیکاری داشته باشیم.
وی افزود: در دو سال گذشته تلاش زیادی برای رفع معضل بیکاری در کنگان انجام شده و برای تدوین سند توسعه اشتغال شهرستان اقدامات لازم صورت گرفته است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کنگان در ارتباط با ویژگی‌های سند توسعه اشتغال کنگان خاطرنشان کرد: در سند توسعه اشتغال باید شرح دقیق خدمات و برنامه زمان‌بندی اجرای آن مشخص و با تشکیل جلسات مستمر و منظم گزارشات مستند ارائه شود.
وی اضافه کرد: بدون تردید بکارگیری امکانات و ظرفیت‌های کارشناسی دستگاه‌های اجرایی و متولی امر اشتغال، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای سرمایه‌گذاری در شهرستان در ابعاد مختلف تعاونی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی و توجه به توسعه اشتغال پایدار براساس ظرفیت‌های شهرستان در سطح ملی، شهرستانی، بخشی، دهستانی و ظرفیت‌های اشتغالزایی در تهیه این سند الزامی است.
محبی‌زاده با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: تقویت زیرساخت‌ها و توسعه تعاونی‌ها و بخش خصوصی در بندر کنگان امری لازم و ضروری است.
وی یادآور شد: با توجه به سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌طلبد ظرفیت‌های وسیع بخش تعاون در اقتصاد ملی احیا شود و سهم 15 درصدی از بازار سرمایه کشور با توجه به ماده 124 قانون برنامه پنجم توسعه تا پایان سال چهارم از قانون برنامه تحقق یابد.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کنگان ابراز داشت: فعالسازی شرکت‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی، رونق مشاغل خانگی، انجام تعهدات اشتغال و بکارگیری حداقل 50 درصد از نیروهای بومی استان در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت از مهم‌ترین مولفه‌های کاهش بیکاری در شهرستان کنگان است.
محبی‌زاده تصریح کرد: انتظار داریم با تلاش مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس با راه‌اندازی شعبه‌ای از آن مدیریت در سایت دو پارس جنوبی، زمینه اشتغال افراد آماده به کار و جویای کار فراهم شده و اشتغال افراد معرفی شده به شرکت‌ها و مطالبات کارگران محقق و مورد بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: فرماندار کنگان و امام جمعه شهرستان از همه توانمندی خود برای افزایش اشتغال در شهرستان کنگان بهره گرفته‌اند و شاهد پیشرفت خوبی در این عرصه هستیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول