اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

اشتغال پایدار در گرو حرفه‌آموزی است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به ضرورت بحث مهارت‌آموزی و آموزش‌های‌های فنی و حرفه‌ای گفت: اشتغال پایدار در گرو ‌موزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

اشتغال پایدار در گرو حرفه‌آموزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در مراسم افتتاح مرکز علمی کاربردی شهر آببر با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در سال‌های اخیر بحث اشتغال و حرفه‌آموزی در کشور است، اظهار داشت: قبل از دولت نهم به بحث حرفه‌آموزی خیلی توجه نمی‌شد، اظهار داشت: در گذشته مراکز فنی و حرفه‌ای کمترین ظرفیت و استقبال مواجه می‌شد.
وی با بیان اینکه در گذشته وقتی صحبت از حرفه‌آموزی می‌شد همه فکر می‌کردند آموختن یک مهارت فقط سهم افراد کم سواد و یا بی‌سواد است که به درجات عالی علمی نرسیده، در حالی که امروزه این دیدگاه کاملا تفاوت پیدا کرده است، افزود: در دولت نهم که اشتغال به صورت جدی مطرح شد بحث حرفه‌آموزی نیز در دستور کار قرار گرفت.
استاندار زنجان با بیان اینکه در ابتدا با توجه به این نکته که با حل مشکل تسهیلات بحث اشتغال حل می‌شود، خاطر نشان کرد: در ابتدا بخشی از تسهیلات به بعضی از طرح‌ها تسهیلات اختصاص یافت، بخشی به کار آفرینان و بخشی نیز به خود اشتغالی که هیچ کدام از این تسهیلات اختصاصی اشتغال پایدار ایجاد نکرد.
وی با اشاره به این مطلب که اگر کسی مهارتی بلد نباشد هر چه تسهیلات دریافت کند باز هم فایده ندارد، یادآور شد: در بسیاری از موارد هستند جوانان جویای کار که با داشتن مدارک بالای علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور متاسفانه حتی یک حرفه نیز بلد نیستند.
رئوفی‌نژاد خاطرنشان کرد: از سال 86 همه متوجه شدند که مشکل اشتغال در کشور بعد از تسهیلات نبود مهارت در بین جوانان است، بنابراین کارشناسان و سیاست‌گزاران به بحث مهم حرفه‌آموزی در بین دانش‌آموزان فکر کردند.
استاندار زنجان با اشاره به شکل‌گیری سازمان ملی مهارت و شعار امسال مبنی بر اینکه یک جوان یک حرفه، هر کارگاه یک آموزشگاه و هر کارخانه یک دانشگاه افزود: امروز مهم‌ترین اولویت دولت در بحث اشتغال بحث حرفه‌آموزی است.
وی بیان کرد: امسال بیشترین تسهیلات در بحث اشتغال در قالب اشتغال خانگی است که به صورت قرض‌الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ا‌ی استان زنجان با اشاره به اینکه بحث آموزش و حرفه‌آموزی به حل معضل بیکاری بسیار کمک می‌کند، افزود: هم در بحث سخت‌افزاری و هم در بحث نرم‌افزاری اشتغال پایدار نیازمند مهارت‌آموزی است.
قاسم صیادی با بیان اینکه استان زنجان جزو چهار استان برتر در توسعه مهارت‌آموزی در روستاها است، تصریح کرد: در بحث الکترونیکی کردن خدمات فنی و حرفه‌ای نیز استان گام‌های بزرگی برداشته است.
وی با اشاره به اینکه از 10 نفر برگزیده به المپیاد کشور دو کارآموز در رشته‌های روباتیک و کنترل صنعتی به مسابقات جهانی لندن اعزام شدند، یادآور شد: استان زنجان در رشته روباتیک رتبه پنجم جهان را کسب کرده است.
گفتنی است، در پایان این مراسم از نفرات اعزامی به مسابقات لندن و مربیان آنان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول