اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:

اختصاص 16 درصد تعهد اشتغال استان زنجان به شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: معاون اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 16 درصد کل تعهد استان زنجان در ایجاد اشتغالزایی به شهرستان ابهر اختصاص دارد.

اختصاص 16 درصد تعهد اشتغال استان زنجان به شهرستان ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، رویا قهرمانی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اشتغال این شهرستان با تاکید بر لزوم بروزرسانی سامانه رصد از سوی دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: در سامانه رصد همه دستگاه‌های دارای تعهد می‌توانند در هر لحظه وارد سیستم شده و مشخصات افراد را وارد کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه 16 درصد کل تعهد استان در ایجاد اشتغالزایی به شهرستان ابهر اختصاص دارد، ابراز داشت: در سال گذشته بر اساس رتبه‌بندی شهرستانی، شهرستان ابهر موفق به کسب رتبه برتر و اخذ لوح تقدیر شد که به دلیل اهتمامی که این شهرستان در تحقق اشتغال سال گذشته داشت، انتظار زیادی از این شهرستان وجود دارد.
معاون اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سامانه رصد سه نوع اشتغال را پوشش می‌دهد که شامل اشتغال جاری؛ اشتغالزایی خود اشتغالی و مشاغل غیردولتی است.
وی با بیان اینکه در اشغال جاری یا دولتی هر دستگاهی براساس مجوز و سیاست‌های کاری خود و براساس مجوزها نسبت به ایجاد اشتغال در سال جاری برنامه‌ریزی لازم را صورت داده است.
قهرمانی اضافه کرد: در اشتغالزایی خود اشتغالی بحثی که دستگاه‌های اجرای باید مورد توجه قرار دهند این است که باید افرادی را در سامانه ثبت کنند که در قبال دریافت تسهیلات و یا صدور مجوز بوده و ایجاد اشتغال کرده باشد که عمده مسائل ما در بحث مشاغل خانگی در این سر فصل قرار می‌گیرد.
وی به مشاغل غیر دولتی اشاره و تصریح کرد: این مشاغل به دو بخش حقیقی و حقوقی تقسیم می‌شود که در مشاغل حقیقی، فرد با آورده خود واحدی را ایجاد کرده و زمینه اشتغال چند نفر را سبب می‌شود.
معاون اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بخش اشتغال حقوقی نیز واحدها تولیدی به شکل شخصیت حقوقی ثبت شده که ایجاد و فعالیت‌های این قبیل شرکت‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای چند نفر را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: محاسبه بخش اشتغال مسکن جدای از سامانه رصد است که هر ماهه گزارش آن از بنیاد مسکن، اداره نوسازی مدارس و نیز مسکن و شهرسازی اخذ شده و محاسبه می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول